יש עבודה: מחוז אורנג' בקליפורניה רושם שיאי תעסוקה חדשים
תוספת של קרוב לעשרת אלפים עובדים חדשים השנה הביאה את שיעור האבטלה למספר הנמוך ביותר שנמדד במאה הנוכחית במה שהדגיש עוד יותר את הצמיחה הקבועה של מקומות עבודה במחוז בשנים האחרונות

מעסיקים בכל רחבי מחוז אורנג' בדרום קליפורניה צירפו במהלך השנה האחרונה (ספטמבר עד ספטמבר) 9,600 עובדים חדשים וסייעו להוריד את אחוז האבטלה לנתון הנמוך ביותר שנמדד בתקופה הזו של השנה במאה הנוכחית. 2.8% אבטלה בלבד הוא מספר שמהווה כאמור שיא חדש וממשיך את קצב הירידה. ממוצע שיעור האבטלה בחמש השנים הקודמות עמד על 5%, כאשר לפני שנה בדיוק נמדדו 3.3 אחוזי אבטלה ובחודש אוגוסט האחרון היו רק 3.1% מובטלים מבין תושבי מחוז אורנג'.


9,600 כאלה היו בשנה האחרונה במחוז אורנג' בקליפורניה


כאשר הופכים את האחוזים המרשימים לתכל'ס, כלומר למספרים של עבודות רואים כי ה-2.8% של האבטלה מתורגמים בצורה הפוכה ל-1.63 מיליון עבודות לפי הנתונים של ספטמבר האחרון, זאת בזכות 9,600 העבודות החדשות שנוצרו בשנה החולפת והעלו את מספר העבודות במחוז שבזמן המקביל בשנה שעברה עמד על 1.62 מיליון. גם כאן הנתון עובר בהרבה את הממוצע של חמש השנים האחרונות (1.53 מיליון) ומהווה את הנתון הגבוה ביותר שנמדד בחודש ספטמבר במהלך המאה הנוכחית.

הנתונים הללו מצביעים על גרף עלייה קבוע בשנים האחרונות, או ליתר דיוק ב-98 החודשים האחרונים, תקופה בה נמדדה צמיחה במקומות העבודה בכל חודש. אם הולכים אחורה 98 חודשים מגיעים לאוגוסט 2010, קצת יותר משנה לאחר שהסתיים המיתון הגדול בארה"ב ובמהלך החודשים הללו נוצרו 267 אלף מקומות עבודה חדשים.


המחוז "הכתום" מספק לא רק נופים יפים אלא גם תעסוקה רבה (צילום: californiabeaches)


מבחינת החלוקה לעבודות, הרוב הכמעט מוחלט שייך לעבודות המספקות שירות, 1.37 מיליון לעומת קצת יותר מ-155 אלף עבודות ממשלתיות כאשר השאר הן בעיקר עבודות של הפקת מוצרים כגון מפעלים וכו'. 

נתון האבטלה של מחוז אורנג' מרשים גם לעומת הנתון של קליפורניה כולה בחודש ספטמבר, 3.9% כאשר במחוז לוס אנג'לס שיעור האבטלה עומד על 4.8%, בדרום קליפורניה 4.3%, באזור אינלנד אמפייר (Inland Empire) הנתון הוא 4.1% ובארה"ב כולה ישנה אבטלה בשיעור של 3.6%.


YOU MIGHT ALSO LIKE