סירס פתחה בהליך פשיטת רגל: "ארגון מחדש יציל את החברה ואת עשרות אלפי העובדים"
לאחר הדיווחים שהורידו עוד את מניות הרשת, החברה נכנעת להפסדים הרצופים. עם זאת, היא מנסה לגייס כספים ולהתארגן מחדש כדי להמשיך ולפעול. המנכ"ל המיליארדר אדי למפרט יעזוב את תפקידו, אך ישאר יו"ר הדירקטוריון

רשת הענק "סירס" הגישה בקשה לפשיטת רגל היום (שני). החברה מתכננת לסגור עוד 142 חנויות מעבר לאלה שכבר נסגרו, וכעת עתיד ענקית הקמעונאות של המאה הקודמת לוט בערפל ונראה כי היא הפסידה בגדול לעולם הקניות הווירטואלי.


הרשת ראתה ימים יפים יותר. סירס


הבקשה לפשיטת רגל מכירה בחובות של חברות האם של הרשת, Roebuck and Co וחברת Kmart. זאת, לאחר עשור של ירידה ברווחים, סגירה של מאות חנויות ושנים של פעילות עסקית מבית היוצר של המנכ"ל המיליארדר אדי למפרט, בניסיון לשנות את מסלולה של החברה שהוא רכש לפני 14 שנים.

כאשר רכש אותה בשנת 2004, התחייב למפרט להחזיר את הרשת הכושלת לתהילת העבר לה זכתה.

למרות זאת, מאז שנת 2011 החברה לא ראתה רווחים, והמבקרים טוענים שלמפרט נתן לחנויות להידרדר במשך שנים, גם כאשר הוא רכש את מלאי החברה והכניס לה כספים.

החברה מכרה את המותג הידוע Craftsman, ולמפרט אף הציע לרכוש ממנה את המותג Kenmore.

לסירס יש נכסים בשווי של 6.9 מיליארד דולר והתחייבויות בגובה של 11.3 מיליארד דולר. כך עולה ממסמכים שהגישה החברה לבית המשפט לפשיטות רגל במחוז הדרומי של ניו יורק.

פשיטת הרגל באה בעקבות עימות בין למפרט, בעל המניות הגדול ביותר של החברה והמלווה הגדול שלה, לבין ועדת הדירקטוריון המיוחדת סביב ההצעה לתכנית ההצלה שהגה למפרט.

על פי בקשת פשיטת הרגל, למפרט יוחלף בוועידה שתורכב משלושה בעלי תפקידים, אך הוא יוותר בתפקידו כיו"ר הדירקטוריון. מושין מג'י, ראש מחלקת הניהול בחברת הייעוץ M-III Partners corporate, שנשכרה כדי לסייע לסירס בהליך פשיטת הרגל, מונה לתפקיד אחראי המעבר.

כאשר חברה מגישה בקשה לפשיטת רגל, מחזיקי המניות מאבדים את מניותיהם, ועתיד סירס תלוי בלעדית ברצונם של מלווים ושל ספקים להשאיר את הרשת בחיים.


יעזוב את תפקידו כמנכ"ל. אדי למפרט


סירס הודיעה כי היא תמכור נכסים, ותחל בסגירתם של 142 סניפים לא רווחיים בסוף השנה, מתוך כוונה להתארגן מחדש סביב 700 הסניפים המובילים של הרשת.

בתוך כך, חנויות סירס ו-Kmart עדיין פתוחות כרגיל. החברה הודיעה עוד כי היא תמשיך לשלם את משכורות העובדים והיא פועלת עם הספקים כדי שהמדפים יישארו מלאים.

"החברה מאמינה שארגון מחדש מוצלח יציל את החברה ואת המשרות של עשרות אלפי העובדים", הודיעה סירס בהודעה שפרסמה.

החברה העסיקה 89 אלף עובדים ברחבי ארצות הברית, נכון לחודש פברואר. זאת, לעומת 246 אלף עובדים לפני כחמש שנים.

החברה הודיעה כי היא קיבלה מענק בגובה של 300 מיליון דולר כדי לממן את הפעילות שלה בזמן הליך פשיטת הרגל, והיא נמצאת כעת במשא ומתן לקבל סכום זהה.

YOU MIGHT ALSO LIKE