פורד הכריזה על תכנית התייעלות שתכלול פיטורי עובדים
יצרנית הרכב השניה בגודלה בארצות הברית הודיעה על שינויים במבנה הארגוני שיכללו מתן סמכויות רחבות יותר למנהלים הזוטרים וצמצום כח האדם. מנית החברה נחתכה כמעט בחצי בשלוש השנים האחרונות

יצרנית הרכב פורד הודיעה לעובדיה על תכנית התייעלות במסגרתה תצמצם את מצבת כח האדם שלה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. התכנית היא חלק ממהלך התייעלות רחב יותר להפחתת הוצאות החברה ולשיפור הרווחיות שמוביל המנכ"ל ג'ים האקט. החברה בת ה-115, שנחשבת סמל אמריקאי, מתקשה בשנים האחרונות לשחזר את ימי התהילה ולמרות עליות נקודתיות מעת לעת, מנייתה נמצאת במגמת ירידה מתמשכת, כששוויה היום כמעט מחצית משהיה לפני שלוש שנים.


ייסגר? מפעל פורד בוולנסיה, ספרד (צילום: יח"צ פורד)


פורד אישרה מוקדם יותר כי היא "בשלבים ראשונים של רה-ארגון כח העבודה השכיר" אך סירבה לפרט מה יהיה היקף הקיצוצים המדובר וכמה מבין המפוטרים יהיו בארצות הברית. דוברת מטעם החברה ציינה כי ההחלטה על מספר המפוטרים תתקבל עד תחילת הרבעון השני של 2019 בהתאם לרצון האקט "להניע את החברה מהר יותר, וחלק מזה כולל מבנה ארגוני צר יותר", לדבריה. יצרנית הרכב, השניה בגודלה בארצות הברית, מעסיקה כ-85 אלף עובדים בארצות הברית ועוד למעלה מ-200 אלף ברחבי העולם, מתוכם 70 אלף שכירים קבועים.

האקט נכנס לתפקיד במאי 2017 ומתחילת כהונתו בתפקיד הדגיש את כוונתו לשפר את ה "רזון" של החברה באמצעות צמצום הוצאות ושיפור אופן ההנדסה והייצור של רכביה. על פי הג'ורנל, החברה שואפת לצמצם הוצאות בהיקף של יותר מ-25 מיליארד דולר עד 2022. אנליסטים מעריכים כי עיקר הקיצוצים ינבעו מהקטנת היקף הפעילות בשווקים בהם פורד נאבקת במיוחד, בהם אירופה ודרום אמריקה.


עמל על הרזיית החברה. מנכ"ל פורד ג'ים האקט (צילום: AP)


מארק טרובי, סגן נשיא לקשרים בין לאומיים בפורד, אמר בראיון ל-Detroit Free Press כי "אנחנו צריכים להכנס לעומק התהליך לפני שנדע מה המספרים הסופיים", בהתייחסו למספר המפוטרים הצפוי. "מה שהתחלנו עכשיו הוא עיצוב מחדש של כח העבודה הגלובלי שלנו, בצפון אמריקה, אירופה, אסיה ודרום אמריקה". חלק מהליך ההתייעלות יכלול מתן סמכויות ניהול רחבות יותר למנהלים בדרגי השטח.

YOU MIGHT ALSO LIKE