סליחה, תקלה: טויוטה הכריזה על ריקול ענק של כ-2.5 מיליון רכבים היברידיים
בעלי רכבי טויוטה פריוס ואוריס, אשר שווקו בין אוקטובר 2008 לנובמבר 2014 יזומנו למוסכים בעקבות תקלה שעלולה להשבית את החשמל ולגרום לרכב לעצירה מוחלטת. טויוטה טוענת: לא ידוע על תאונות שנגרמו כתוצאה מהתקלה

יצרנית הרכב היפנית טויוטה הכריזה על ריקול ענק של כ-2.5 מיליון רכבים היברידיים ברחבי העולם. הסיבה: תקלה במערכות שעלולה לגרום לאבדן חשמל ברכבים. כ-830 אלף רכבים מאלו שנקראו לריקול נמכרו בצפון אמריקה. עוד כ-290 אלף נמכרו באירופה ו-1.25 מיליון נמכרו ביפן. הרכבים שווקו בין אוקטובר 2008 לנובמבר 2014. 


טויוטה פריוס. בצפון אמריקה יבוצע ריקול ל-830 אלף רכבים


בהודעה שמסרה טויוטה יפן הוסבר כי בשל התקלה, מנוע הרכב עלול להפסיק לחלוטין את פעולתו במהלך הנסיעה, כאשר המערכת מעבירה, מסיבה כלשהי, את יחידת ההנעה ל"מצב בטוח". מהחברה נמסר כי "למרות שניתן יהיה לתפעל את ההגה והבלמים, כיבוי המנוע תוך כדי נסיעה במהירות גבוהה עלול להגדיל את הסיכוי לתאונה".

עם זאת, חברת הרכב היפנית טענה כי אינה מכירה תאונות שהתרחשו בעקבות התקלה. בהודעת החברה נמסר כי "במצבים נדירים", התקלה עלולה לגרום לכלי רכב לעצור כאשר הוא נכנס למצב "כשל". טויטה אמרה עוד כי המכוניות המדוברות כבר נקראו חזרה למוסכים, מסיבות אחרות, בין השנים 2014 ו-2015.


טויוטה אריוס. בשנים האחרונות נאלצה ענקית הרכב היפנית לבצע מספר פעמים ריקול

בשנים האחרונות, טויוטה נאלצה לבצע ריקול של מספר גדול של מכוניות מסיבות שונות. בשנת 2015 בוצע ריקול של 6.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם בגלל מתג חלון פגום, שהיה עלול לגרום לקצר.

YOU MIGHT ALSO LIKE