מייסד ווטסאפ שעזב את פייסבוק: "מכרתי את פרטיות המשתמשים שלי"
בריאן אקטון, שעזב בטריקת דלת את פייסבוק, סיפר בראיון ל"פורבס" על העימות על המנכ"לית שריל סנדברג ועל שיחת הפרידה הלא ממש לבבית עם מרק צוקרברג. ומה גרם לו לוותר על 850 מיליון דולר?

בריאן אקטון, ממייסדי ווטסאפ, העניק ראיון ל"פורבס", בו סיפר על מערכת היחסים העכורה עם ראשי פייסבוק, שרכשו את ווטסאפ ועל עזיבת החברה. לדבריו,  "הם אנשי עסקים טובים, הם פשוט מייצגים סט ערכים ועקרונות שאני לא בהכרח מסכים איתם". אקטון הודה כי “בסופו של דבר, מכרתי את החברה שלי. מכרתי את הפרטיות של המשתמשים שלי. אני חי עם זה כל יום". 


אקטון. ויתר על 850 מיליון דולר. צילום: בלומברג EPA

אקטון, הוגה ההאשטאג #DeleteFacebook, סיפר על עימות עם סמנ"כלית התפעול של פייסבוק, שריל לנדסברג. "התעמתי איתה פעם אחת", אמר, כשדיבר על ויכוח בנושא פרסומות באפליקציה, להן התנגד, חיוב כספי מינימלי על שימוש בנפח גבוה, בו תמך. "היא מלמלה שהפתרון לא מידתי. אמרתי לה שמה שהיא באמת מתכוונת אליו זה שהפתרון הזה יכניס פחות כסף".


לדבריו, הוא בקושי הכיר את מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק. עם זאת, הוא מספר כי צוקרברג היה חיובי מאוד ביחס למודל העסקי של ווטסאפ ואף "תמך במודל הצפנה מקצה לקצה" (ששומר על פרטיות המשתמשים) והגיב בהתלהבות, חיוביות וחנופה למודל העסקי של ווטסאפ. "הוא הבטיח שלא יהיה לחץ על להרוויח כסף מהאפליקציה בחמש שנים הראשונות", סיפר אקטון. אלא שהחלום של אקטון ויאן קום, מייסד ווטסאפ שצירף את אקטון לחברה ממש בתחילת דרכה, על אפליקציה ללא פרסומות, שתאפשר למשתמשים פרטיות מלאה עם הצפנה מקצה לקצה, לא ממש עניין את צוקרברג, שחשב על דרכים לחלוב כסף מ-1.5 מיליארד משתמשי האפליקציה.

צוקרברג. "זו הפעם האחרונה שבה תזכה לדבר איתי". צילום: בלומברג


בשל הבדלי הגישות, אקטון את פייסבוק ב-2017 ואפילו ויתר על מענק של 850 מיליון דולר - האופציות שלו בחברה. אקטון סבר שיוכל לקבל את הכסף מכיוון שפייסבוק הפרה את הסעיף בחוזה בינה לבין ווטסאפ, לפיו לא תוכל לנסות ולהרוויח כסף מהאפליקציה ללא הסכמת מייסדיה. 


אלא שצוקרברג זימן את אקטון לפגישה במשרדו, בה אמר לו כי פייסבוק רק בודקת אפשרות לכך ולא מיישמת, ולכן הסעיף אינו תקף. בשיחה, שנערכה בנוכחות פרקליט החברה, אמר צוקרברג לאקטון כי "זו  הפעם האחרונה שבה תזכה לדבר איתי". לאחר מכן דחה אקטון הצעת פשרה של פייסבוק, מפני שזו דרשה להכליל בה סעיף סודיות. באפריל 2018, גם יאן קום נפרד מפייסבוק, וויתר גם הוא על כמה מיליונים טובים בעשותו כן.


YOU MIGHT ALSO LIKE