מנכ"ל פורד: הפסדנו מיליארד דולר בגלל מכסי המגן
ערוץ בלומברג אירח את ג'ים האקט, שהזהיר שייגרם נזק נוסף לחברה אם הממשל לא יסיים את מלחמת הסחר מול סין. לדבריו, החברה פספסה רווח נוסף של מיליארד דולר בשל מכסי המגן. הרקע לדבריו: אנליסטים צופים לירידה של כ-30% ברווחי החברה, וזאת לאחר שנת שיא ב-2017

ג'ים האקט, מנכ"ל יצרנית המכוניות פורד, הפציר בממשל בראשות הנשיא טראמפ לפתור את המחלוקות מול סין ולסיים את מלחמת הסחר, וזאת לפני ש"נזק נוסף" יעשה לחברה. "מכסי המגן בפלדה הורידו כמיליארד דולר מהרווח שלנו. האירוניה היא שרוב הפלדה שאנחנו משתמשים בה מגיעה מארה"ב. אם זה ימשיך ככה, נזק כבד נוסף ייגרם לנו", אמר האקט בראיון לערוץ הטלוויזיה "בלומברג".


ג'ים האקט, מנכ"ל פורד (צילום: פורד)


האקט גם התייחס לדיווחים לפיו הממשל מתקדם במו"ם שמנהל מול מקסיקו וקנדה בנוגע להסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA): "אני חושב שיהיו בשורות טובות בקרוב מאוד. אירופה וצפון אמריקה כבר התקדמו הרבה בדיונים, ועכשיו צריך להתנהל מול סין", הוא אמר. כזכור, על רקע מלחמת הסחר הודיעה היצרנית מדטרויט כי היא לא תייבא את דגם ה"פוקוס אקטיב" החדש מסין לארה"ב, וזאת בשל העלויות הנוספות הכרוכות בשל מכסי המגן. 

בשנה שעברה הודיעה החברה על רווח של 7.6 מיליארד דולר, הנתון הגבוה ביותר מזה חמש שנים. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי תהיה ירידה של 29% ברווחים במהלך 2018. מאז תחילת השנה, המנייה של פורד איבדה כרבע מערכה והבוקר, לאחר דבריו של האקט, המנייה ירדה באחוז בודד ונסחרת בעבור 9.32 דולר ליחידה.

YOU MIGHT ALSO LIKE