ענקית השבבים מאשימה: אפל ואינטל קשרו קשר כדי לגנוב מידע חסוי
קוואלקום הגישה תלונה נוספת הבוקר, לאחר שבשנה שעברה טענה שאפל איפשרה למהנדסי אינטל גישה לשבבים שלה, בניגוד לחוזה שעליו חתמו שני הצדדים. מאידך טוענת אפל שלא נענתה כאשר ביקשה לדעת על איזה מידע חסוי מדובר. בינתיים, בסדרת האייפונים החדשה לא ניתן למצוא שבבים של קוואלקום

ענקית התקשורת קוואלקום האשימה הבוקר (שלישי) את חברת אפל בגניבת סודות מקצועיים והעברתם לאינטל כדי שזו תייצר שבבים בעבור מוצרי האייפון והמחשבים. מדובר בצעד נוסף במלחמה בין שתי החברות, וזאת לאחר שבחודש נובמבר האחרון התלוננה קוואלקום על כך שאפל הפרה את החוזה ביניהם בכך ששיתפה את אנשי אינטל בפרטי השבבים שיצרה.


משרדי קוואלקום בסן דייגו (צילום: Shutterstock)


קוואלקום סיפקה לאפל שבבים שסייעו בחיבור של מכשיר האייפון לרשת התקשורת, אך החל מדגם האייפון 7 אפל החלה להכניס גם שבבי אינטל למוצריה. ההאשמות היום הן חלק מאותה תלונה בחודש נובמבר, אך למעשה אפל מואשמת שגנבה את סודותיה "במשך שנים רבות ותוך כדי התנהלות מרמתית". בחודש שעבר טענה אפל שראשי קוואלקום סירבו לענות על שאלה פשוטה: איזה מידע חסוי ספציפי הועבר לאינטל? עם זאת, לא אפל ולא אינטל הגיבו להאשמות החדשות שפורסמו הבוקר.

ראשי קוואלקום שוחחו עם משקיעי החברה בחודש יולי האחרון, ובכיר בחברה טען שאפל הסירה לחלוטין את השבבים שלה. כעת, לאחר שהאייפון החדש יצא לשוק, מספר מהנדסים ערכו בדיקת חומרה וגילו שאכן מדובר בשבב של אינטל. "גילינו ראיות לכך שמהנסדי אפל נתנו למהנדסי אינטל את השבבים שלנו כדי לשפר את השבבים שלהם", כתבה קוואלקום בתלונתה הבוקר, "למעשה נראה שזה שיפר את השבבים של אינטל כל כך, שכלל לא היה צורך לאפל לעבוד איתנו", כלשון התלונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE