שוק החנויות האוטומטיות מתחמם: דיווח על מהלך חסר תקדים של אמזון
הדיווח של בלומברג טוען כי 3,000 חנויות של "אמזון גו" ייפתחו בשלוש השנים הקרובות בניסיון השתלטות אגרסיבי של אמזון על שוק החנויות האוטומטיות

ענקית הסחר אמזון, ממובילות מהפכת הסחר באינטרנט היא כנראה לא החברה שתירתע מלנסות מהלכים פורצי דרך בתחום כלשהו ואם הדיווח האחרון נכון, היא בדרך למהלך ענק שכזה. סוכנות הידיעות הכלכליות בלומברג טוענת כי באמזון שוקלים פתיחת 3,000 חנויות "אמזון גו", חנויות אוטומטיות המציעות אוכל מהיר.


בקרוב יהיו אלפי חנויות כאלה? (צילום: CNET)


לחברה יש כיום שלושה סניפים בלבד, כולם בסיאטל לכן הדיווח הזה מעורר תשומת לב גדולה לאור העובדה שבאמזון מעוניינים להתרחב בצורה כל כך מהירה ואגרסיבית. לאחרונה הודיעה החברה על כוונתה לפתוח סניפים בשיקגו, סן פרנסיסקו וניו יורק אך ייתכן ואלה יהיו רק חלק קטן מאוד מהמהלך המתוכנן.

"אמזון גו" היא חנות בה הלקוחות סורקים את הטלפונים החכמים שלהם בכניסה ובזמן שהם מסתובבים בחנות ואוספים מוצרים, מצלמות וחיישנים שונים מזהים מה הם לוקחים מהמדפים. כאשר הלקוחות לקחו את כל מה שהם רצו, הם פשוט יוצאים מהחנות, ואמזון מחייבת את כרטיס האשראי שלהם. המטרה של אמזון היא להעניק ללקוחות אוכל מוכן טוב ומהיר מאוד, מכיוון שהם לא צריכים להתעכב בתור, אך חשוב לדעת כי המחירים בהתאם. 


אין לכם את האפליקציה? לא יכולים להיכנס (צילום: ג'פרסון גרהאם)


מהלך נרחב שכזה יכול להטמיע את אמזון כאחד הכוחות החזקים בשוק המזון, המוערך כיום בשווי של 750 מיליארד דולר לאחר שכבר רכשה מוקדם יותר השנה את רשת הול-פודס ב-13.7 מיליארד דולר.


YOU MIGHT ALSO LIKE