מאסק בלחץ? סעודיה תשקיע מיליארד דולר באחת המתחרות של טסלה
למרות העובדה שמחזיקה בכ-5% מטסלה, קרן ההשקעות של הממלכה תשקיע מיליארד דולר במתחרה הישירה שלה, לוסיד מוטורס. בכוונת החברה, שבסיסה בקליפורניה, לפתוח עם כסף זה מפעל באריזונה שיוכל לייצר 130 דגמים בכל שנה עד שנת 2022. מדובר בצעד נוסף של סעודיה להתרחק מייצור נפט באופן בלעדי

קרן ההשקעות של ערב הסעודית החליטה להשקיע מיליארד דולר בחברת "לוסיד מוטורס" ("Lucid Motors"), יצרנית מכוניות חשמליות שמנסה לקרוא תיגר על חברת טסלה ששולטת בשוק. ההשקעה תסייע לחברה בת ה-11 להשיק את הדגם החשמלי הראשון שלה עד שנת 2020. עוד נמסר כי החברה מתכננת לעשות שימוש מיידי בהשקעה ותפתח מפעל ייצור באריזונה.


המכונית החשמלית של לוסיד, בקרוב בכבישי ארה"ב? (צילום: לוסיד מוטורס)


לוסיד מוטורס, שבסיסה במפרץ סן פרנסיסקו, גייסה כ-131 מיליון דולר במהלך סבב המימון הראשוני שלה, כך שההשקעה של סעודיה היא בהחלט בשורה חיובית עבורה. לא ברור אם סעודיה תמכור את האחוזים שהיא מחזיקה בטסלה, כ-5%.

כלכלנים מסבירים כי ההשקעה של מדינת הנפט בחברות כמו טסלה, לוסיד ואובר נובעת, בין היתר, מהרצון שלה להעשיר את כלכלתה בתחומים ותעשיות נוספים, ולא רק ייצור נפט.

לוסיד כבר עתה מקבלת הזמנות בעבור המכוניות ומחיר הפתיחה עומד על 52 אלף דולר. עם ההשקעה של סעודיה והקמת המפעל באריזונה, מקווה החברה לייצר 130 אלף מכוניות בכל שנה בתוך 4 שנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE