חרף עונת ההוריקנים הקודמת, נרשמה ירידה בכמות הפוליסות של הצפה
כשזיכרון שלוש הסופות הקשות של השנה שעברה ועל רקע הגעת "פלורנס" לחופה המזרחי של ארה"ב, היום פורסם כי נרשמה ירידה של קרוב ל-4% במספר מחזיקי פוליסת ביטוח המעניקה הגנה בפני נזקי הצפות בשתי מדינות, צפון ודרום קרוליינה. באופן אירוני, דווקא ברמה הלאומית מספר זה רשם עלייה

בזמן שהוריקן פלורנס מכה בצפון קרוליינה עם רוחות עזים וגשמים כבדים, וגרם לכ-400 אלף בתים ובתי עסק להיות מנותקים מזרם החשמל, יתכן שרבים מאותם אנשים מתחרטים על כך שלא רכשו ביטוח המגן עליהם מפני הצפות. על פי המספרים שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", ישנם פחות בעלי פוליסות מסוג זה בצפון ודרום קרוליינה מאשר לפני חמש שנים.


תושבים ממלאים שקיות חול כדי לאטום את אזור הבית (צילום: רויטרס)


בפירוט של המדינות, בצפון קרוליינה נרשמה ירידה של 3.6% וכיום ישנם 134,306 פוליסות המכסות נזק מהצפות. בשכנתה מדרום נרשמה ירידה קלה יותר, של 1.2%.

הירידה בשכיחות הפוליסות עלולה לגרום לבעיות קשות בעבור בעלי הבתים והעסקים בימים שיגיעו לאחר ההוריקן. חרף העובדה שדווקא באזור שתי המדינות נרשם השינוי הגדול ביותר בארה"ב בגובה פני המים בחמש השנים האחרונות, ישנן פחות ופחות פוליסות.

עם זאת, שרשרת הסופות ההרסניות אשתקד, לרבות הארווי, אירמה ומריה, גרמו לעלייה של 3% במספר הפוליסות ברמה הלאומית, אך המספר עדיין נמוך ממספר השיא שנרשם בספטמבר 2012.

YOU MIGHT ALSO LIKE