נייקי בעידן קפרניק: הרחקת הציבור הכללי, התחזקות בליבת קהל היעד
סקר חדש שנערך שבוע לאחר עליית הפרסומת המדוברת מראה כי בקרב גברים צעירים מעמדה של נייקי התחזק והם יקנו יותר מוצרים שלה בעתיד. מנכ"ל חברת הסקרים: "נייקי לקחה סיכון אסטרטגי"

הפרסומת החדשה של נייקי בכיכובו של קולין קפרניק הובילה לירידה בתמיכה של הציבור הכללי בחברה אך לחיזוק מעמדה בקרב גרעין לקוחותיה, כך עולה מסקר חדש שנערך השבוע בקרב 2026 אמריקאים. תוצאות הסקר פורסמו ברשת ESPN.


הפרסומת של נייקי


מבין המשיבים 17 אחוזים השיבו כי יש להם דעה שלילית על נייקי, זאת לעומת סקר קודם מדצמבר 2017 בו לא היו כלל משיבים בעלי דעה שלילית על החברה. בנוסף, 21 אחוזים מהמשיבים הודיעו שיפסיקו לקנות את מוצרי נייקי, ומתכם חמישה אחוזים ציינו כי קרעו את סמל החברה מבגדיהם. סרטוני שריפת מוצרי נייקי הפכו ויראליים.

לעומתם, 29 אחוזים מקרב הגברים הצעירים – קהל היעד המרכזי של נייקי – השיבו כי בכוונתם לקנות אפילו יותר מוצרים של החברה בעתיד. מקרב כלל הנשאלים 

19 אחוז השיבו כך. בימים הראשונים לאחר עליתת הקמפיין דיווחה נייקי על זינוק של כ-31% במכירות מוצריה.

מנכ"ל חברת הסקרים "האריס פול"  שערכה את הסקר, ג'ון גרזמה, ציין בהתייחסו לתוצאות כי "נייקי לקחה סיכון אסטרטגי של הדרת חלק מלקוחותיה על מנת לפנות לליבת בסיס הלקוחות שלה שהם גברים בגילאי 18 עד 29".


תגובות ותגובות שכנגד: הודעת נייקי בתגובה לשריפת מוצריה


הפרסומת של נייקי עם שחקן הפוטבול לשעבר קולין קפרניק עלתה לפני שבוע בדיוק וזכתה מאז להדים עצומים ושורה של תגובות ותגובות שכנגד. קפרניק, כזכור, הפך לסמל כאשר כרע ברך בזמן שירת ההמנון האמריקאי כחלאת ממחאת Black Lives Matter. הוא התפרסם אף יותר כאשר בתגובה לצעד זה פוטר מקבוצתו. מאז מרבים גורמים פוליטיים שמרנים ובראשם דונלד טראמפ להתייחס באופן שלילי אליו ולאקט הכריעה בזמן ההמנון ובשל כך המהלך של נייקי ללהק אותו כפרזנטור אינו מובן מאליו.

YOU MIGHT ALSO LIKE