ה-FDA מאיימת להוריד את הסיגריות האלקטרוניות מהמדפים בשל השימוש בקרב בני נוער
החברה פנתה לחמש היצרניות הגדולות ודרשה שיציגו בתוך 60 תכנית לצמצום השימוש בקרב בני נוער או שמוצריהן יורדו. מכתבי אזהרה וקנסות נשלחו למשווקים שהפרו את איסור המכירה לקטינים

רשות המזון והתרופות (FDA) באיום חריף על יצרני הסיגריות האלקטרוניות בעקבות השימוש הנרחב בהן בקרב בני נוער. במכתב שנשלח לחמש יצרניות המותגים הנפוצים – ג'ול, ויוז, מארקטן, בלו אי-סייגס ולוג'יק -  מאיימת ה-FDA להוריד את מוצריהן מהמדפים אם לא ימצאו דרך לצמצם את השימוש על ידי קטינים.

סיגריית ג'ול (צילום: יח"צ)


ה-FDA שקלה תחילה לתמוך בסיגריות האלקטרוניות כאמצעי להפחתת עישון בקרב מבוגרים, אולם עתה הסוכנות שוקלת מחדש את עמדתה לאחר שנחשפה לנתוני השימוש על ידי בני נוער. בהצהרה שמסר נציב ה-FDA סקוט גוטליב נאמר כי "סיגריות אלקטרוניות הפכו לטרנד מסוכן שנמצא בכל מקום. יש לשים סוף למגמת השימוש המואצת שמובילה להתמכרות. ה-FDA לא מוכנה לסבול שדור שלם של צעירים יתמכר לניקוטין בתמורה לצמצום הגישה של מבוגרים אליו".

בהוראת ה-FDA לחברות נמסר כי  עליהן להציג בפני הרשות בתוך 60 יום תכנית מטעמן שתפרט כיצד בכוונתן למנוע מבני נוער לצרוך את מוצריהן. כמו כן הסוכנות עשויה לדרוש מהחברות לשנות את מהלכי השיווק והמכירות שלהן, להפסיק הפצה למשווקים שמוכרים לקטינים ולהפסיק למכור חלק – או אף את כל – ממוצרי הסיגריות בטעמים. במהלך 60 הימים הסוכנות תבחן את מדיניות השיווק והמכירות של החברות.

בנוסף לפניה לחברות, מהלך האכיפה של ה-FDA כלל גם פניה למשווקים שידועים כמוכרים לקטינים למרות האיסור הפדרלי על כך. לאחרונה קנסה הרשות 131 מוכרים על מכירות אסורות, עם קנסות שנעים בין 279 ל-11 אלף דולר.


"לא נסבול שדור שלם של צעירים יתמכר לניקוטין". נציב ה-FDA סקוט גוטליב (צילום: GettyImages)


שגעון הסיגריות האלקטרוניות הניע את העלייה המשמעותית ביותר בצריכה מוצרי טבק על ידי בני נוער לאחר עשרות שנים של ירידה עקבית במספר המעשנים. צעירים שלעולם לא היו מעשנים סיגריות שואפים בשמחה את הטעמים הפירותיים, לעתים מבלי להבין שהם מכילים ניקוטין ממכר. צילומי אינסטגרם של סיגריות אלקטרוניות מוברחות לבתי ספר הפכו גם הם פופולריים.

YOU MIGHT ALSO LIKE