צפו: "טראמפ הברזילאי" נדקר בבטנו במהלך עצרת בחירות
מועמד הימין הקיצוני ז'איר בולסונרו נישא על כפיים במהלך העצרת - ואז נדקר. הדוקר נעצר. לפי הסקרים הוא המועמד המוביל לנשיאות ברזיל

ז'איר בולסונרו, המכונה "טראמפ הברזילאי" נדקר בבטנו במהלך עצרת בחירות. הדיווחים על מצבו סותרים. לפי בנו של בולסונרו (63), מועמד הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות ברזיל סובל מפציעה שטחית בלבד ומצבו טוב, והוא מתאושש בבית החולים. לפי דיווחים בולסונרו נותח בבית החולים, לאחר שאיבד דם רב ונפגע בכבד. הדוקר נעצר. 


בולסונרו לאחר דקירתו. הדוקר נעצר. צילום: AFP/GETTY IMAGES


הדקירה אירעה במהלך עצרת בחירות של בולסונרו בעיר ז'ואיס דה פורה במדינת מינאס ג'ראיס. בולסונרו, חבר קונגרס מטעם ריו דה ז'ניירו ומועמד מפלגת PSL, מוביל בסקרים לקראת הבחירות, שיתקיימו בחודש הבא. 


המועמד המכונה "טראמפ הברזילאי" מחזיק בעמדות ימניות תקיפות והשמיע לא פעם הצהרות הומופוביות, גזעניות, מיזוגיניות וסקסיסטיות. בעקבות התבטאויותיו זכה בולסונרו לכינוי. הדמיון קיים גם במדיניות שבולסונרו מתכוון לקדם. כמו טראמפ, הוא מתכוון להוציא את ברזיל מהסכם פריז ולהחליש את תקנות איכות הסביבה במדינה. גם את תוכניות הסחר והמסים הוא מתכוון להעתיק מטראמפ. בראיון למגזין TIM אמר בולסונרו כי לא נפגע מההשוואה לטראמפ, אלא מברך עליה. "אני לא עשיר ממנו. זה הדבר היחיד שאיני מעריץ", הוא אמר. 

  




בולסונרו, קצין צבא לשעבר, שיבח את המשטר הצבאי ששלט בברזיל בתחילת שנות ה-80 וטען כי הוא הביא לשגשוג כלכלי. ב-1991, לאחר שנבחר לקונגרס, קרא בולסונרו להחזיר את הממשל הצבאי על כנו.


בשנת 1999 קרא בולסונרו ל"מלחמת אזרחים" בברזיל ולהריגתם של כ-30 אלף איש, ובראשם הנשיא דאז פרננדו אנריקה קרדוזו. הוא אף הבטיח כי אם ייבחר ימנה גנרלים לממשלתו ויסגור את הקונגרס. "תהיה הפיכה באותו יום", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE