מחקר חדש חושף כיצד הגולש האמריקאי הממוצע התייחס לפרשות של פייסבוק
מרכז "פיו" ערך סקר/מחקר מעמיק ובו הוצגו המסקנות הברורות: נושאי הפרטיות והתערבות הרוסים בבחירות פגעה ברשת החברתית באופן אנוש. 74% מהמשתמשים בארה"ב ערכו שינויים (למשל, בהגדרת הפרטיות) או לחילופין מחקו כלל את הרשת החברתית. תגובת החברה: "בחודשים האחרונים הבהרנו את מדיניות הפרטיות שלנו"

מחקר חדש של מרכז החקר "פיו" ("Pew Research Center") מצביע על כך ששלושת רבעי מן המשתמשים האמריקאים בפייסבוק שינו את האופן שבו הם עושים שימוש באפליקציה במהלך השנה האחרונה, וזאת בעקבות מספר שעוריריות בנושא הפרטיות, ההתערבות הרוסית בבחירות והפצת דברי השנאה.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מרכז פיו פרסם את המחקר מוקדם יותר היום (ד'), אותו היום שבו בכירים מפייסבוק הגיעו להעיד בסנאט. המחקר עצמו מצא כי 74% מהמשתמשי הפייסבוק האמריקאים הבוגרים עשו אחד משלושת הפעולות הבאות: שינו את הגדרות הפרטיות, לקחו הפסקה יזומה מהאפליקציה או לחילופין מחקו את האפליקציה מהטלפון הנייד.

יתרה מכך, 1 מכל 4 משתמשים מחק את האפליקציה ועזב את האתר לתמיד. 54% שינו את הגדרות הפרטיות ו-42% לקחו הפסקה של שבוע עד חודש מהרשת החברתית.

עוד מצא המחקר כי השינויים נעשו לרוב ע"י גולשים צעירים יותר. לשם השוואה, 64% מהגולשים בקבוצת הגיל 18 עד 29 שינו את הגדרות הפרטיות. כאשר מתייחסים לקבוצת הגיל שמעל ל-65, נתון זה עומד על 33% בלבד.

"בחודשים האחרונים הבהרנו את מדיניות הפרטיות שלנו. הגישה אל הגדרות הפרטיות היא קלה יותר, והשקנו דרכים חדשות להוריד או למחוק את המידע האישי שלך", כתבה בתגובה פייסבוק.


שריל סנדברג, בכירה בפייסבוק שהגיעה להעיד בסנאט (צילום: רויטרס)


בזמן שהמחקר מראה שאמריקאים רבים נוטשים את השירות, החברה דווקא מדווחת על רמה קבועה של משתמשים פעילים. עם זאת, מומחים מסבירים שרוב הגידול של החברה נמצא במדינות באסיה, שם הרשת פחות נפוצה. "המחקרים הם ברומטר מצוין לדעת איך אנשים מרגישים, אך בסופו של דבר קשה להם לנטוש את פייסבוק באופן סופי. אם לוקחים הפסקה, מרגישים שמפספסים משהו", אמרה דברה וויליאמסון, אנליסטית בחברת eMarketer.

YOU MIGHT ALSO LIKE