ריקול ענק בטויוטה: מיליון מכוניות היברידיות נמצאות בסכנת התלקחות
בעיית חשמל במנועים ההיברידים של מספר דגמים עלולה לגרום לשריפה לפרוץ בתוך המנוע. כ-200 אלף מכוניות נמצאות בכבישי ארה"ב, בקרוב תישלח הודעה לבעלים היכן ומתי יוכלו לטפל בה, ללא עלות. רק לפני שנתיים ביצעה החברה מהלך דומה לאחר גילוי תקלות בכריות האוויר ובבלם החנייה

יצרנית המכוניות היפנית הודיעה מוקדם יותר היום (ד') כי היא נאלצת לבצע ריקול בהול בעבור כמיליון מכוניות היברידיות ברחבי העולם, וזאת לאחר שהתגלתה תקלה שעלולה לגרום לשריפה במנוע. הריקול תקף לדגמי הפריוס, "Prius Plug-In Hybrid", וחלק מדגמי ה-"C-HR SUV".


טויוטה פריוס החשמלית (צילום: Shutterstock)


כחצי מיליון מתוך כלל המכוניות שיעברו את הריקול נמצאות ביפן, ואילו ברחבי ארה"ב ישנן כ-200 אלף מכוניות בעלות התקלה במערכת החשמלית. בחודש הקרוב יישלחו מכתבים לבעלי הדגמים שצריכים לעבור את הריקול.

מהנדסי החברה ציינו כי התקלה קשורה לכבל חשמלי שעלול להתחמם יתר על המידה. "אם המנוע מתחמם מספיק, ישנה סכנת התלקחות", אמר דובר החברה, אך הוא סירב לציין אם התקלה גרמה לתאונות, פציעות או מקרי מוות ברחבי העולם.


מנוע היברידי של טויוטה, עלול לגרום להתלקחות (צילום: AP)


הריקול מתייחס לדגמי שיוצרו בין יוני 2015 לבין מאי 2018, והטיפול בתקלה תהיה ללא עלות בעבור הנהגים. כזכור, לא מדובר בתקלה הראשונה שבסדרת ה"פריוס" של טויוטה. לפני שנתיים נאלצה החברה לבצע ריקול בעבור כ-1.7 מיליון מכוניות אלה לאחר שהתגלתה תקלה בכריות האוויר ובבלם החנייה. החברה גם הסתבכה עם פרשת כריות האוויר של חברת "טאקטה", דבר שהוביל לריקול ענק של מעל ל-20 מיליון מכוניות ברחבי העולם.

YOU MIGHT ALSO LIKE