חוזר לגבעת הקפיטול: הרפובליקן ג'ון קייל מחליף את ג'ון מקיין המנוח בסנאט
מושל אריזונה הכריז כי הסנאטור לשעבר בן ה-76 יחזור לגבעת הקפיטול וימלא את מקומו של מקיין כנציג המדינה בסנאט. קייל, המוערך ע"י המושל דוסי שכינה אותו בעבר "מנטור", עשוי להיות מושבע כבר הלילה

ג'ון קייל, רפובליקן המוערך מאוד בסנאט הוכרז היום ע"י מושל אריזונה כמחליפו של ג'ון מקיין שהלך לעולמו לפני עשרה ימים. קייל היה אחד ממגוון מועמדים שהוזכרו להחליף את מקיין ביחד עם אישתו של הסנאטור המנוח, סינדי מקיין שבעיני רבים הייתה הפייבוריטית לרשת את התפקיד, ראש המטה של מושל אריזונה, קירק אדאמס ויזמית נדל"ן מאריזונה, קארין טיילור רוברטסון.


קייל לצידו של מקיין המנוח אותו הוא מחליף כנציג אריזונה בסנאט (צילום: AP)


קייל שירת לצידו של מקיין כסנאטור מטעם אריזונה במשך כל 18 השנים של מקיין בסנאט, מ-1995 ועד 2013 אז פרש. קייל גם זכה למעמד של הסנאטור הרפובליקני השני בחשיבותו בסנאט ובעיני רבים היה דמות חזקה ומוערכת מאוד במפלגה הרפובליקנית. מושל אריזונה צפוי להעניק לקייל את תעודת המינוי הרשמית ולהשביע אותו לתפקיד כבר הלילה.

"כל יום שג'ון קייל מייצג את אריזונה בסנאט של ארה"ב, זה יום שהמדינה שלנו מיוצגת בצורה טובה מאוד", אמר המושל דוסי בהצהרה הרשמית שבה הודיע על המינוי, "אין אף אחד אחר באריזונה שמתאים יותר ממנו לייצג את המדינה".

מאז הפרישה שלו מהסנאט ב-2013 עבד קייל כלוביסט במשרד עורכי דין בינלאומי עם סניפים בארה"ב, אסיה, אירופה ודרום אפריקה. הרפובליקני הגאה שגם מונה ע"י מושל רפובליקן סייע במהלך תפקידו כלוביסט לקדם את הארכת תוכנית DACA של ילדי החלום (DREAMers), ילדי מהגרים שממשל טראמפ, הנשיא הרפובליקני, רצה לגרש מארה"ב.


YOU MIGHT ALSO LIKE