שריפה במוזיאון הלאומי בריו דה ז'ניירו כילתה 20 מיליון פריטים היסטוריים
"מאתיים שנה של עבודה, מחקר וידע אבד", כך אמרו הבוקר בברזיל לאחר ששריפה פרצה אמש במוזיאון הלאומי בריו דה ז'ניירו. לא ברור מה גרם לדליקה, אך ללוחמי האש נדרשו שעות ארוכות כדי להשתלט עליה. איש לא נפגע, אך המדינה מבכה על אובדן פריטים יקרי ערך, ביניהם אומנות מהתקופה הרומית

שריפת ענק פרצה במוזיאון הלאומי של ברזיל וכילתה כ-20 מיליון פריטים, כך על פי הרשויות במדינה. המוזיאן בן 200 השנה ממוקם בעיר ריו דה ז'ניירו וניתן למצוא בו פריטים מברזיל ומכל העולם, לרבות אומנות מצרית, יוונית ורומאית. השריפה החלה בסביבות השעה 7:30 בערב יום ראשון.


הלהבות במוזיאון הלאומי של ברזיל, אמש (צילום: AP)


איש לא נפגע, אך עד כה לא ברור מה גרם לפרוץ הלהבות. "מאתיים שנה של עבודה, מחקר וידע אבד", אמר מישל טמר, נשיא ברזיל. 

מנהלי המוזיאון טוענים שלא ניתן לאמוד כלל את הנזק שנגרם למדע, ההיסטוריה והתרבות הברזילאית. "מדובר במוזיאון הגדול ביותר באמריקה הלטינית. יש אצלנו פריטים ישנים מאוד, חלקם מעל ל-100 שנה", אמרה כריסטיאנה סרחו, בכירה במוזיאון. לואיז דוארטה, בכיר נוסף, סיפר כי "מדובר באסון. 200 שנים של מורשת לאומית, 200 שנים של זיכרון, 200 שנים של מידע ו-200 שנים של חינוך".


הכבאים נאבקים לעצור את התפשטות האש, אמש (צילום: AP)


לוחמי האש שהגיעו למקום נדהמו לגלות כי שני ברזי הכיבוי שהוצבו במקום לא פעלו, ולכן נאלצו לאסוף מים מאגם מקומי. כ-80 כבאים הצליחו להשתלט על הלהבות עד חצות הלילה, יותר מארבע שעות לאחר שהשריפה החלה. "בעזרת עובדי המקום, יכולנו להוציא פריטים רבים וכך להציל אותם", אמר רוברט רובודיי, דובר מערך הכבאות של העיר.

YOU MIGHT ALSO LIKE