פסטיבל ברנינג מן יקיים את אירועי השריפה המפורסמים תחת אבטחה כבדה
לאחר מותו של משתתף שקפץ לתוך האש במהלך שריפת דמות האדם בשנה שעברה, הוחלט לקיים את השריפות כאשר סביבן מעגלי מאבטחים שימנעו מאנשים להתקרב לאש הבוערת. באירועים הקטנים אין כל השגחה

מספר מאבטחים מוגבר יהיה השנה באירועי השריפה הגדולים של פסטיבל ברנינג מן, שנה לאחר שאדם נהרג במהלך חגיגות האירוע.


מאובטח הרבה יותר. ברנינג מן (צילום: shutterstock.com)


בשנה שעברה הוקמה גדר ביטחון זמנית סביב השריפה האחרונה של האירוע - שריפת ביניין המקדש, המסמנת את סיומו. זאת, לאחר שארון ג'ואל מיטשל, 41, רץ לתוך שריפת האיש הבוער 24 שעות קודם לכן. מיטשל פונה מהמקום כשהוא פצוע אנוש ומת מפצעיו בבית החולים.

השנה הוחלט שלא להקיף את אירועי השריפה השונים בגדרות ולא לבטל אותם, אלא לדאוג לאבטחה כבדה במקום. באופן מסורתי כל אירועי השריפה הגדולים של הפסטיבל מאובטחים על ידי מתנדבים, אך השנה יהיו צוותי אבטחה גדולים במיוחד. 


רץ לתוך האש. מיטשל (צילום: באדיבות המשפחה)


בשנה שעברה, לאחר האסון שהתרחש, ביקשו הפקידים הפדרליים לבטל את שריפת המקדש המציינת את סיום האירוע, אך מארגני הפסטיבל שכנעו אותם להעניק להם את האישור להמשיך, באמצעות הצבת גדרות ואמצעי אבטחה נוספים. ביום שישי בערב צפו עשרות אלפי משתתפים בשתי רכבות עץ עולות באש כשאין גדר המפרידה בין הצופים לשריפה עצמה, אם כי לפחות שני מעגלי אבטחה היו במקום, במטרה להרחיק את כל מי שניסה להתקרב.

זוהי הפעם הראשונה שמשתתפי ברנינג מן מופתעים לגלות שוב ושוב חוסר פיקוח ישיר עליהם, כשהם מוצאים עצמם מטפסים עשרות מטרים על פיגומים באוויר, מפעילים להביורים מבוססי גז ומשתתפים בקרבות בסגנון גלאדיאטורים. מוקדם יותר השבוע נפל משתתף מהתקן אומנותי של שבע מכוניות ישנות וקרון, בגובה 50 פיט, המוקף להביורים. מצבו של הפצוע לא פורסם.


המשתתפים גילו שאין עליהם פיקוח ישיר, אבל יש מעגלי אבטחה עצומים באירועי השריפה הגדולים (צילום: shutterstock.com)


נציגים פדרליים סירבו להגיב לשאלות על שינויי בטיחות ספציפיים שנדרשו בעקבות האסון בשנה שעברה. "בריאות הציבור ובטיחותו נמצאות בראש סדר העדיפויות של BLM. החלטנו שלא לשחרר פרטים מתוכנית האבטחה היות וזה עלול להשפיע לרעה על האפקטיביות שלה", אמר דובר BLM, קייל הנדריקס. "זהו מידע רגיש", הדגיש.

המבנים המורכבים המתוכננים להשרף הם דמות האדם, שתעלה באש לאחר רדת החשיכה בשבת, ובית המקדש - שיישרף בראשון בערב. סדרה של שרפות קטנות יותר של יצירות אומנות מעץ מתוכננות גם הן לסוף השבוע. כבאים ישהו בקרבת מקום למשך כל האירוע.









YOU MIGHT ALSO LIKE