עוד קורבן למלחמת הסחר: פורד מבטלת פרויקט בשל מכסי המגן
בשנה שעברה הודיעה יצרנית המכוניות כי בכוונתה לייצר את דגם הפוקוס החדש, Focus Active, באופן בלעדי בסין. כעת, עם החלת מכסים נוספים בגובה 25%, נאלצה החברה לוותר על התוכנית, ואיתה עתיד הדגם הפופולארי. "עם מכסי המגן, העלות תהיה גבוהה", אמר בכיר בחברה. עם תוספת במחיר, ההערכה היא שרק 50 אלף דגמים יימכרו מדי שנה, מספר מזערי ביותר

פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית, מבטלת את התוכנית להתחיל לייבא את דגם ה-Focus Active מסין, וזאת כתוצאה ממלחמת הסחר של הנשיא דונאלד טראמפ כנגד המעצמה האסייתית. כזכור, בחודש יולי האחרון הנשיא בחר להטיל מכסי מגן נוספים, בגובה 25%, על מכוניות שהורכבו בסין.


דגם ה-Focus Active של פורד (צילום: פורד)


תחילה רצתה החברה לבנות מפעל לייצור הדגם החדש במקסיקו, אך לחץ כבד הופעל עליה מצד הממשל. כעבור מספר חודשים הוחלט להעביר את פס הייצור לסין, אך כעת הוחלט שלא שווה לה להשקיע בדגם שיהיה יקר ממה שצפו. עוד נמסר כי החברה מעריכה שאם הייתה ממשיכה בייצור, רק 50 אלף דגמים מסוג זה היו נבנים ונשלחים לארה"ב מדי שנה. "השקפת העולם שלנו על ה-Focus Active היא שעם מכסי המגן, העלות שלה תהיה גבוהה באופן משמעותי", אמר קומאר גלהורטה, נשיא החברה בצפון אמריקה.

למעשה, הודעת החברה מביאה את פרויקט ה-Focus Active לסיומו, שכן כלי הרכב מיוצר באופן בלעדי בסין.


קומאר גלהורטה, נשיא החברה: "עם מכסי המגן, העלות תהיה גבוהה" (צילום: פורד)


המצב הכלכלי של החברה נמצא בירידה גדולה בשנים האחרונות. אחוזי הרווח בעבור המכוניות בצפון אמריקה נמצאים בירידה, וחברת ההשקעות "מודיס" שנמכה את אשראי החברה. בחודש הקודם מנייתה צנחה מתחת לרף עשרה הדולר לראשונה מזה 6 שנים.


השנה האחרונה של מנייתה של פורד (צילום: גוגל)


עם תום הסחר היום, המנייה ננעלה על 9.48 דולר ליחידה, ירידה של 2.27% מאז הבוקר.

YOU MIGHT ALSO LIKE