פריימריז בפלורידה ובאריזונה לקראת נובמבר לוהט
הדמוקרטים חייבים לשמור בפלורידה על מושב הסנאט של ביל נלסון (מולו יתמודד המושל היוצא ריק סקוט) ולהרים באריזונה את המושב של ג'ף פלייק הפורש. בשתי המדינות יש מושבי בית נבחרים שעשויים בהחלט להפוך צבע ולקבוע את גורל השליטה בקונגרס בשנתיים הבאות

פלורידה, אריזונה ואוקלהומה יערכו היום בחירות מקדימות שיכינו את הקרקע למאבקי בית הנבחרים והסנאט, אשר יסייעו להכריע את מאזן הכוחות בוושינגטון. הדמוקרטים חייבים להיאחז במושב של ביל נלסון בפלורידה ולזכות במירוץ לסנאט באריזונה כדי שתהיה להם תקווה כלשהי לזכות ברוב בבית העליון של הקונגרס.


ההחלטות מתקבלות על ידי מי שמופיעים כשהן מתקבלות. אם יש לכם את הזכות - לכו להצביע!



באריזונה גרמה תגובתה של המועמדת קלי וורד לבריאותו המתדרדרת של ג'ון מקיין (טענה שהודעתו על הפסקת הטיפול במחלתו נועדה לפגוע במסע הבחירות שלה) גרמה לשערוריה של הרגע האחרון, וחיסלה ככל הנראה כל סיכוי להפתעה של הרגע האחרון שתמנע את ניצחונה של מרת'ה מקסאלי, שמפנה את מושב בית הנבחרים של הנפה השנייה במדינה. כל שלושת המתמודדים - השלישי הוא השריף לשעבר הנודע לשמצה ג'ו ארפאיו - רצו על מצע של תמיכה בסדר היום של הנשיא טראמפ.

בצד הדמוקרטי צפויה חברת בית הנבחרים מן הנפה התשיעית, קירסטן סינמה, לנצח בקלות והיא כבר מנהלת קמפיין לבחירות הכלליות. הדמוקרטים מקווים גם לנצל את חוסר הפופולריות של המושל דאג דוסי. דייויד גארסיה, פרופסור מאוניברסיטת אריזונה סטייט, שרץ על ניסיונו בתחום החינוך בו דוסי כושל, מוביל בהפרש ניכר בסקרים לקראת הבחירות המקדימות הערב.

בפלורידה כבר נקבעו המתמודדים על מושב הסנאט בנובמבר, אולם שתי המפלגות תבחרנה את מועמדיהן למשרת המושל, במה שצפוי להיות קמפיין צמוד בסוף הסתיו. באוקלהומה ייערך סיבוב שני כדי לקבוע מי יהיה מועמד הרפובליקנים למשרת המושל, שהדמוקרטים חושבים שהם יכולים לצבוע בכחול.


ביל נלסון הדמוקרטי (ימין) מול המושל הרפובליקני היוצא ריק סקוט. מושב שהדמוקרטים חייבים להשאיר בידיהם (צילום: אורלנדו סנטינל)



הנשיא טראמפ מוכיח שגם אם בציבור הכללי הוא הנשיא הפחות-אהוד בהיסטוריה המודרנית, בתוך מפלגתו הוא כותב מחדש את הכללים. חבר בית הנבחרים רון דה-סאנטיס רוכב על תמיכה של טראמפ למרות ארגון שטח ומימון עדיפים של יריבו בפריימריז, נציב החקלאות של המדינה אדם פוטנאם. ניצחון של דה-סאנטיס יבהיר שבמפלגה הרפובליקנית יש רק מסר אחד - זה של הבית הלבן.

בפלורידה ייערך מבחן ליכולת של האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית לנצח בבחירות מקדימות ולקבוע את הקו של המפלגה. אנדרו גילום, לשעבר ראש העירייה של בירת המדינה טאלהאסי, ינסה להפוך למועמד השחור הראשון למושל המדינה, ולסמן ניצחון עבור "האגף של ברני סאנדרס" מול מועמדים מרכזיים יותר בדעותיהם, כמו חברת בית הנבחרים לשעבר גוון גראהם וראש עיריית מיאמי ביץ' לשעבר, פיליפ לוין. במחוז ה-27 במדינה יתמודד עוד נציג של "כוח ברני", מייקל הפבורן, מול שבעה מועמדים אחרים, שהמובילה ביניהם היא שרת הבריאות ונשיאת אוניברסיטת מיאמי לשעבר, דונה שאליילה - נציגה מובהקת של ממסד המפלגה.

CNN מעריך כי כמחצית מתשעת מושבי בית הנבחרים באריזונה - כולל זה שמפנה המתמודד לסנאט מקסאלי, פתוחים לשני הצדדים. בפלורידה מעריכה הרשת כי תשעה חברי בית נבחרים מכהנים נמצאים בסכנת הדחה - מתוכן רק דמוקרטי אחד והשאר רפובליקנים.

באוקלהומה ייערך הערב סיבוב שני על המועמדות הרפובליקנית למשרת המושל. לדמוקרטים כבר יש את המועמד שלהם - התובע הכללי לשעבר של המדינה, דרו אמונדסן. אבל הם יצפו הערב בדריכות ויתפללו לניצחון של איש העסקים הימני-קיצוני קווין סטיט על פני ראש העיר אוקלהומה סיטי מיק קורנט, שכהונתו בבירת המדינה נחשבה למוצלחת מאד ויהווה יריב קשה יותר בנובמבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE