קליפורניה: שלוש הצעות חוק הוגשו למושל בניסיון להקשות על החזקת נשק במדינה
ההצעות הוגשו יום לאחר אירוע הירי בטורניר משחקי הווידאו בג'קסונוויל. היורה דיוויד כץ אושפז בעבר במתקנים פסיכיאטריים

מחוקקים בקליפורניה הגישו אתמול (שני) למושל ג'רי בראון שלוש הצעות חוק שקוראות להחמרה של חוקי הנשק במדינה, שגם כך מחזיקה בחוקי הנשק מהמחמירים בארצות הברית.


בקליפורניה מנסים להקשות עוד על חוקי נשיאת הנשק. אילוסטרציה


הצעות החוק הועברו לשולחנו של בראון יום אחד לאחר אירוע הירי במתחם משחקי הווידאו בפלורידה, בו נהרגו שלושה בני אדם, ובהם היורה, ונפצעו 11.

הלוס אנג'לס טיימס דיווח כי הצעות החוק דורשות איסור החזקת נשק לכל החיים למי שהורשע באלימות במשפחה ולאלה שבית משפט קבע להם אשפוז פסיכיאטרי בכפייה לפחות פעמיים בשנה אחת.

המחוקקים מעוניינים גם שכל אזרח המעוניין לשאת נשק מוסתר יהיה מחויב בהדרכה של שמונה שעות לפחות ואף לירות במטווח לפני שהוא מקבל את ההיתר.

רוב הרפובליקנים התנגדו לצעדים המגבילים את נשיאת הנשק המוסתר, והזהירו כי בחוק אין הגבלה לכמות האימונים שמחוז יכול לדרוש לפני מתן ההיתר.

"אם אתה רוצה להחזיק נשק טעון בציבור, אתה צריך להוכיח שאתה יודע מה אתה עושה", אמר טוד גלוריה, חבר מועצה דמוקרטי.

בתוך כך, מסמכים שהוגשו לבית המשפט במרילנד חשפו כי דיוויד כץ, מי שרצח שני צעירים ופצע 11 נוספים במתחם משחקי הווידאו בג'קסונוויל אושפז בעבר בשל בעיות נפשיות. מסמכים שהגישו הוריו של הצעיר בעת שהתגרשו מגלים כי הוא אושפז פעמיים במתקנים פסיכיאטריים כשהיה נער מתבגר, ונרשמו לו כדורים אנטי פסיכוטיים ונוגדי דיכאון.


האזינו לקולות הירי בטורניר משחקי הווידאו


לטורניר "מאדן 19", נשא עליו כץ שני אקדחים, כשאחד מהם מצוייד בכוונת לייזר, אך הוא עשה שימוש רק באחד מהם.

"החשוד תקף בבירור שחקנים אחרים שהיו בחדר אחורי", אמר השריף של ג'קסונוויל מייק ויליאמס. "הוא חלף על פני אנשים אחרים שהיו במקומות שונים, והתרכז בשחקנים האחרים".

ביום ראשון הגיע כץ לשוק לנדינג בג'קסונוויל כדי להשתתף בטורניר משחקי הווידאו "Madden NFL 19". כץ, שזכה בטורניר שנערך בשנה שעברה, לא הצליח לחזור על הישגו. הוא לא הצליח להתמודד עם ההפסד, שלף נשק והחל לירות לכל עבר.

הווא הרג שני בני אדם - טיילור רוברטסון (27) מווסט וירג'יניה ואלי קלייטון (22) מקליפורניה - ופצע 11 אחרים. לפחות שניים אחרים נפצעו במהלך מנוסתם מהמקום בניסיון להציל את חייהם. בשלב הזה אז הוא ירה בעצמו - ומת.

הטורניר שודר בסטרימינג באינטרנט, וצופים מכל העולם יכלו לשמוע את קולות הירי, הצרחות והאימה ששררה במקום בזמן שכץ ירה בשחקנים האחרים. לפני הטבח, הוצג כץ במסגרת הצגת המתמודדים הבולטים, אז אמרו שדרני האירוע כי "הוא לא בא לחפש חברים".


עבר אשפוזים פסיכיאטריים. דיוויד כץ


המשטרה המקומית מנסה להבין, ביחד עם ה-FBI, מה גרם לצעיר לאבד את העשתונות ולפתוח באש לכל עבר. בנוסף, החוקרים מנסים לבדוק אם הוא הכיר את קורבנותיו, או שמדובר בירי אקראי אל המבלים במקום.

המשטרה והבולשת ערכו חיפוש בביתו של כץ בדרום בולטימור אמש. המשטרה החרימה את רכבו שחנה בסמוך למקום הטורניר. שריף ג'קסונוויל, מייק ויליאמם, אמר כי גורמים ברשויות סוברים שכץ ביצע את המתקפה באמצעות אקדח אחד לפחות. הוא הוסיף כי החשוד ירה בעצמו ומת.

YOU MIGHT ALSO LIKE