מי ימלא את מקומו של הסנאטור ג'ון מקיין?
ראש המטה, יזמת נדל"ן או אולי בכלל האלמנה? מושל אריזונה ידרש להכריע בקרוב מי יהיה מחליפו של הסנאטור הוותיק שהלך לעולמו. המושל דאג דוסי כבר הודיע כי לא יכריז על זהות המחליף לפני לווייתו של מקיין שתתקיים ביום ראשון הבא

בעוד האומה האמריקאית מתאבלת על מותו של הסנאטור הוותיק ג'ון מקיין שהלך אתמול (שבת) לעולמו, באריזונה מדינתו כבר החלו לדון בזהות מחליפו. על פי החוק באריזונה, על המושל דאג דוסי למנות מחליפים למשרות סנאט ריקות לפני שיערכו בחירות מיוחדות לאיושן ב-2020. דוסי כבר הודיע כי לא ימנה מחליף למקיין עד אחרי הלוויה שתתקיים ביום ראשון הבא בקפלה של אקדמיית הצי באנאפוליס.


ג'ון מקיין, 1936-2018 (צילום: רויטרס)


בשנה שחלפה מאז הודיע מקיין על מחלתו סרב דוסי להתייחס לשאלה את מי הוא עשוי למנות לתפקיד. דוסי, מושל אריזונה מאז 2015, שקוע בימים אלה בהכנות לבחירות האמצע בנובמבר, אז יתמודד על כהונה נוספת ופרשנים מעריכים כי לא צפויה לו התמודדות קלה. הוא נחשב מקורב למשפחת מקיין שכן כשסטודנט עבד בתאגיד הפצת המשקאות שבבעלות משפחתה של סינדי מקיין, אלמנת הסנאטור.

כעת הוא נדרש להחלטה הקשה כשברקע נשאלת השאלה האם מקיין עצמו הביע דעה באשר לזהות מחליפו. דוסי חייב למנות אדם מאותה מפלגה, כלומר כסאו של מקיין ישאר בידי המפלגה הרפובליקנית, ודוסי – רפובליקן בעצמו – הודיע כי אין בכוונתו למנות את עצמו לתפקיד.

רשת CNN מדווחת כי שלושה גורמים במפלגה הרפובליקנית באריזונה הצביעו על קירק אדאמס, ראש המטה של דוסי, כמועמד המוביל לתפקיד. אדאמס, 45, כיהן בעבר כיושב ראש בית הנבחרים של אריזונה ואף התמודד לקונגרס. אם יבחר כממלא מקום, יוכל להתמודד לכהונה מלאה בבחירות בעוד שנתיים, או "לשמור" את התפקיד עבור דוסי עצמו אם הוא יחליט לרוץ.

גורמים במפלגה הרפובליקנית הצביעו גם על קארין טיילור רובסון, יזמת נדל"ן שחברה בועדה המפקחת על האוניברסיטאות הציבוריות של אריזונה וחביב על קהילת התורמים של המפלגה, וכן על איילין קליין, ראשת המטה של יאן ברואר, המושל לשעבר שמונה באפריל האחרון על ידי דוסי לשר האוצר המקומי. כמה רפובליקנים אף העלו את האפשרות שסינדי מקיין, אלמנת הסנאטור, תכנס לנעליו. מקיין מכהנת כיום כיושבת ראש חברת ההפצה המשפחתית והיא פעילה במאבק נגד חסר בבני אדם. היא מילאה את מקומו של בעלה במספר הופעות ציבוריות מאז אובחן.


סינדי מקיין (צילום מסך מתוך ראיון לתכנית The View)


דוסי יכול גם לשקול את מועמדותם של הסנאטור לשעבר ג'ון קייל, אותו הוא הגדיר מנטור, ושל חברי הקונגרס לשעבר ג'ון שאדג ומאט סלמון, שפועל כיום כלוביסט עבור אוניברסיטת המדינה של אריזונה.

מאחר שמקיין הלך לעולמו לאחר ה-30 במאי, התאריך האחרון להרשמה כמועמד למשרה כלשהי במסגרת בחירות האמצע הקרבות, ההצבעה המיוחדת על זהות מחליפו או חליפתו תאלץ להמתין ל-2020, אז תתקיימנה גם הבחירות לנשיאות. מי שיבחר אז יכהן שנתיים בלבד – תום תקופת הכהונה של מקיין, שנבחר לאחרונה ב-2016 – ורק מי שיבחר לתפקיד ב-2022 יוכל לכהן שש שנים מלאות.


מושל אריזונה דאג דוסי (צילום: AP)


ההתמודדות לא צפוי להיות קלה. אריזונה, שפעם הייתה צבועה באדום עמוק וחזק, החלה לנוע שמאלה בשנים האחרונות ומעמדם של המפלגה הרפובליקנית והמתמודדים מטעמה למשרות ציבוריות אינו איתן כבעבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE