אלון מאסק מוותר על הפיכת טסלה לפרטית
מספר שבועות אחרי ההודעה כי בכוונתו למחוק את החברה מהמסחר הודיע מאסק כי שילוב של קשיים לוגיסטיים והתנגדות בעלי המניות הוביל להחלטה להשאיר את החברה ציבורית

יו"ר ומנכ"ל טסלה אלון מאסק הודיע אמש (שישי) כי החברה תשאר ציבורית, מספר שבועות אחרי שהצהיר על כוונתו לרכוש את כל מניותיה הנסחרות במהלך שעורר ביקורת ציבורית רחבה. מאסק פרסם פוסט באתר טסלה ובו נימק את ההחלטה בקשיים לוגיסטיים והתנגדות בעלי המניות.


אילון מאסק. צילום: GettyImages


"בהתחשב במשוב שקיבלתי, נראה כי רוב בעלי המניות הנוכחיים של טסלה מאמינים שמצבנו עדיף כחברה ציבורית", כתב מאסק. "למרות שרוב בעלי המניות שדיברתי איתם אמרו שהם ישארו בטסלה גם אם היא תופרט, הגישה בגדול הייתה בבקשה אל תעשה את זה'". התנגדות זו של בעלי המניות מצטרפת לאווירה העכורה בינם ובין המנכ"ל הצבעוני עליה דווח במספר מקומות, בעיקר על רקע הופעותיו הציבוריות האחרונות.

בסדרת ציוצים שפרסם בתחילת החודש הצהיר מאסק כי כאשר מחיר מניית טסלה יגיע ל-420 דולר הוא יקנה את כל המניות הנסחרות ויהפוך את החברה לפרטית, והוסיף כי שריין מימון לטובת הרכישה. ההצהרה הטיסה את מחיר המניה ופגעה משמעותית בסוחרי שורט שהימרו על ירידת מחירה. בנוסף, עוררו ציוציו של מאסק את תשומת הלב של הרשות לניירות ערך שביקשה לבדוק את מקור המימון לרכישה המדוברת, שכן הצהרה כזו ללא הוכחת אמצעים עשויה להיחשב הפרה של תקנות הרשות ואף עבירה פלילית.

מאסק הוסיף כי "ידעתי שהתהליך של הפיכת החברה לפרטית יהיה מאתגר, אבל כעת ברור שזה ידרוש אפילו יותר זמן ותשומת לב ממה שנראה בהתחלה. זו בעיה משום שאנו חייבים להשאר ממוקדים בקידום המודל 3 ובהפיכה לרווחיים. לא נשיג את מטרתנו של קידום אנרגיה בת קיימא אם לא נהיה בני קיימא מבחינה פיננסית".

YOU MIGHT ALSO LIKE