מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי יעיד בקונגרס על מדיניות התוכן של החברה
דורסי זומן בעקבות טענות רפובליקנים כי טוויטר משתיקה קולות שמרניים. רק בשבוע שעבר הודה דורסי בראיון כי עובדי טוויטר נוטים לדעות שמאלניות

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי יעיד בפני ועדה של חברי קונגרס ויתייחס למדיניות סינון התוכן ברשת החברתית שלו. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, דורסי יגיע לועדה ב-5 בספטמבר, לאחר שפוליטיקאים רפובליקנים העלו תהיות באשר למדיניות רשתות חברתיות בנוגע לתכנים של שמרנים.


מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי. צילום: AP

ועדת האנרגיה והמסחר הודיעה היום (שישי) כי בכוונתה "לשאול שאלות קשות בנוגע לאופן בו טוויטר מנטרת וממשטרת תוכן", כך לדברי יושב ראש הועדה גרג וולדן, חבר קונגרס רפובליקני מאורגון. "אנו מצפים שמר דורסי יהיה כן ושקוף בנוגע לתהליכים המורכבים שמאחורי האלגוריתמים של החברה והחלטותיה בנוגע לתוכן".

הנשיא דונלד טראמפ האשים מוקדם יותר היום את הרשתות החברתיות בהשתקת "מיליוני אנשים" במהלך של צנזורה, אך לא גיבה האשמות אלו בנתונים. גם בשבוע שעבר תקף טראמפ את הרשתות החברתיות בטענה כללית שהן "לגמרי מפלות קולות רפובליקניים/שמרנים", וגם אז לא הציג גיבוי לטענותיו. האשמות אלו הגיעו ככל הנראה בעקבות מהלכים של חברות הטכנולוגיה אפל, פייסבוק ויוטיוב להסיר תכנים פוגעניים מטעם Infowars, אתר התוכן הימני שמפעיל הוגה תאוריות הקונספירציה אלכס ג'ונס, תומך טראמפ נלהב. חשבון הטוויטר של ג'ונס הושעה באופן זמני לפני כעשרה ימים.

בשבוע שעבר אישר דורסי בראיון לבריאן סטלטר ב-CNN כי עובדי החברה נוטים לשמאלנות. לדבריו, החברה פועלת באופן נייטרלי ולא על פי אידיאולוגיה או השקפה פוליטית. עם זאת, הוא הוסיף, "אנו נדרשים כל הזמן להראות שאנחנו לא מוטים בגלל דעותינו האישיות, שאני מודה שהן יותר נוטות לשמאל". למרות ההטיות של עובדי החברה, טוויטר היא עדיין פלטפורמה פופולרית בקרב פוליטיקאים ואישי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, בהם נשיא ארצות הברית עצמו שעושה בה שימוש תדיר.


דונלד טראמפ משתמש ברשתות החברתיות כדי להאשים את הרשתות החברתיות בצנזורה (צילום מסך מתוך טוויטר)


לצד המאבק בהאשמות בצנזורה, טוויטר משקיעה מאמצים רחבים בניסיונות לשמור על הרשת מפני השפעות זדוניות וביולי האחרון הודיעה כי בכוונתה למחוק עשרות מיליוני חשבונות שחשודים כמזויפים. כתוצאה מכך גולשים רבים, כולל ובעיקר דמויות פוליטיות שנהנו ממספר רב של עוקבים, חזו בירידה בפופולאריות שלהם עם היעלמם של העוקבים המזויפים.

דורסי לא לבד: בחודש אפריל האחרון הופיע מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בפני ועדות שונות של הקונגרס והסנאט לאחר חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שנחשפה לנתונים של מיליוני משתמשי פייסבוק והשתמשה בהם להשפעה על תוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית. כחודש וחצי לאחר מכן זומן צוקרברג לעדות גם בפני הפרלמנט האירופי, גם שם כדי לספק הסברים כיצד מתכוונת פייסבוק לשמור על פרטיות משתמשיה.

YOU MIGHT ALSO LIKE