לוס אנג'לס: בית ספר שופץ בכ-30 מיליון דולר וכעת עומד בפני סגירה
העבודות להוספת קמפוס חדש בצ'רטר סקול בפאלמדייל כמעט הושלמו ובית הספר קיבל הודעה כי הוא עומד להיסגר עקב הישגים לימודיים לא מספקים ואי סדרים כלכליים

השקעה של למעלה מ-30 מיליון דולר עלולה להסתבר כמיותרת עבור הצ'רטר סקול "גיידנס" (Guidance) הממוקם בעיר פאלמדייל הנמצאת במחוז לוס אנג'לס. צ'רטר סקול הוא ספר המנוהל באופן עצמאי ממשרד החינוך במחוז אך בעזרת מימון ציבורי. בית הספר "גיידנס" נעזר בהלוואה של 29.5 מיליון דולר כדי לבנות קמפוס חדש בפרויקט שעלותו הכוללת הוערכה בכ-35 מיליון דולר.


בית הספר "גיידנס" בפאלמדייל (צילום: בריאן ואן דר ברוג)


בזמן שהפרויקט עמד בפני סיום, מאחורי הקלעים החלו לעלות סימני שאלה גדולים באשר להמשך קימו של בית הספר. "גיידנס" נוסד ב-2001 ע"י מנהיגי הקהילה המוסלמית שהבטיחו תכנית חינוך לא דתית אך עם לימודי השפה הערבית.

בסופו של דבר וועדת בתי הספר של מחוז פאלמדייל ביטלה את מעמד הצ'רטר של "גיידנס" והמליצה לסגור את בית הספר בעקבות מה שהגדירה כהישגים לימודיים לא מספקים ואי סדרים כלכליים. בית הספר ניסה לעשות מאמץ אחרון כדי לפתוח את שנת הלימודים אך הוועדה דחתה את הבקשה ו"גיידנס" לא יוכל לרשום תלמידים לשנה החדשה ובבית הספר אף יצטרכו להחזיר את ההלוואה שלקחו לשם הקמת הקמפוס החדש.

מנהל בית הספר, כאמל אל-חטיב טען כי הוועדה המחוזית הכשילה במכוון את "גיידנס" במטרה לקבל בחזרה את התלמידים, במה שהסתמן כמאבק בין מערכת החינוך העצמאית לציבורית. אנשי המחוז הכחישו וטענו: "אנחנו לא אנטי צ'רטר, יש עוד שני צ'רטר סקולס במחוז והם עובדים נהדר. בית הספר הזה (גיידנס) לא".

YOU MIGHT ALSO LIKE