יומיים לאחר המכה הכפולה - טראמפ משתלח במשרד המשפטים ובשר הממונה
טראמפ מתלונן שוב על כך שהתובע הכללי שלו לא הזהיר אותו מראש שייאלץ לפסול את עצמו ממגע בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. "הוא לא נטל פיקוד על המשרד", אמר טראמפ בראיון לפוקס. "איזה מין בן אדם זה?!" סשנס בתגובה: לא אתן לשיקולים פוליטיים להשפיע במידה לא-ראויה על משרד המשפטים

יומיים לאחר המהלומה הכפולה שספג עם הודעת עורך דינו לשעבר והרשעת מנהל הקמפיין שלו לשעבר, הנשיא טראמפ הוא לא חסיד גדול של מערכת המשפט הפדרלית, והוא ניצל את הראיון שלו ששודר היום ב"פוקס וחברים" כדי להשתלח בעומד בראשה - שר המשפטים ג'ף סשנס.


"תגיד, מה נפלת עליי? לא יכול להיות מעורב בחקירת ההתערבות הרוסית כי גם אני מעורב במעורבות הרוסית. מה לא ברור??" (צילום: NBC)



"שמתי שר משפטים שמעולם לא נטל פיקוד על משרד המשפטים. ג'ף סשנס, מעולם לא נטל פיקוד על משרד המשפטים. זה סוג של דבר מדהים", אמר הנשיא. טראמפ חזר שוב על אמירתו כי אילו ידע שסשנס יפסול את עצמו מטיפול בחקירה בעניין המעורבות הרוסית, לא היה ממנה אותו לתפקיד.

"זה יום עצוב מאד מאד. ג'ף סשנס פסל את עצמו, מה שהוא לא היה צריך לעשות או שהיה צריך להגיד לי", אמר טראמפ. "אפילו האויבים שלי אומרים שג'ף סשנס היה צריך לומר לך שהוא הולך לפסול את עצמו, ואז לא הייתי ממנה אותו. הוא לקח את הג'וב, ואז אמר 'אני הולך לפסול את עצמי'. אמרתי לעצמי, איזה מין בנאדם זה?" הוסיף.

טראמפ אמר גם כי הסיבה שמינה את סשנס, עד 2017 סנאטור מטעם מדינת אלבאמה ואחר מראשוני תומכיו של הנשיא, היתה נאמנותו. "ודרך אגב, הוא היה בקמפיין", אמר. "את יודעת, הסיבה היחידה שנתתי לו את הג'וב היתה שחשתי נאמנות. הוא היה מהתומכים המקוריים". אפרופו תומכים מקוריים - נגד שני חברי בית הנבחרים הראשונים שהביעו תמיכה בטראמפ, כריס קולינס מניו יורק ודאנקן האנטר מקליפורניה, הוגשו לאחרונה כתבי אישום חמורים בגין הונאה.


גם הוא מהתומכים המקוריים. חבר בית הנבחרים דאנקן האנטר, המואשם בהונאה ושימוש בכספי קמפיין לפינוקים אישיים (צילום: בוינג בוינג)


למרות רוגזו על חקירת התובע המיוחד, סירב טראמפ לומר אם יפטר את שר המשפטים סשנס או את סגנו רוד רוזנסטין, המופקד כעת על מולר וחקירתו. "אני אשאר לא-מעורב, ואולי זה הדבר הטוב ביותר לעשות", אמר. טראמפ תקף גם בחריפות את משרד המשפטים כולו, ואמר כי הוא שם את המלה Justice שבשם המשרד במרכאות.

סשנס הגיב לדברים שעות ספורות לאחר מכן בהודעה רשמית שהוציא, בה נאמר כי משרד המשפטים "לא יושפע שלא כדין על ידי שיקולים פוליטיים". בהודעה נאמר: "נטלתי פיקוד על משרד המשפטים ביום בו הושבעתי לתפקיד, וזו הסיבה שהיתה לי הצלחה חסרת-תקדים בהוצאה לפועל של סדר היום של הנשיא". סשנס לא ציין ישירות את הראיון של הנשיא בפוקס בהודעתו.


"ברור שסשנס אינו נהנה מאמון הנשיא". הסנאטור לינדזי גראהם (רפ'-דרום קרוליינה) (צילום: CNN)



חילופי הדברים בין הנשיא לשר המשפטים שלו מגיעים על רקע ספקולציות גוברות כי סשנס מועמד לפיטורים. מוקדם יותר היום אמר הסנאטור לינדזי גראהם (רפובליקני מדרום קרוליינה) אמר כי טראמפ עשוי לפטר את סשנס לאחר בחירות אמצע הכהונה.

"אני חושב שיגיע זמן, במוקדם יותר מאשר במאוחר, שיגיע הזמן לפנים חדשות וקול חדש במשרד המשפטים", אמר גראהם לכתבים. גראהם, בעל השפעה רבה בוועדת המשפט של הסנאט, אמר שברור לכל כי סשנס אינו נהנה מאמונו של הנשיא.

YOU MIGHT ALSO LIKE