המומחים מתחילים לנטוש את טסלה, המשקיעים פחות נבהלים
בשבעה באוגוסט צייץ אלון מאסק כי "הובטח מימון" לרכישת מניות החברה מהציבור והחזרתה למעמד של חברה פרטית, וזאת במחיר של 420 דולר למניה - 23% ממחירה יום קודם לכן. המניה זינקה, ואז החלה ליפול, ומאסק נאלץ להודות שבעצם יש שיחות על מימון אבל עוד עיסקה, ועכשיו בית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן מקצץ את מחיר היעד שלו למניה ב-35% ל-195 דולר

מכה נוספת לטסלה, שסובלת מעיכובים בייצור ומביקורות הולכות וגוברות על התנהגותו ואורח חייו של מייסדה ומנכ"לה אלון מאסק, ספגה היום מכה נוספת כשבית ההשקעות ג'יי. פי. מורגן הנמיך בחדות את מחיר היעד שלו למניה. הדו"ח של בית ההשקעות גרם לצלילה של מחיר המניה, אולם עד סוף יום המסחר חלה התאוששות וטסלה ננעלה היום בעלייה של 0.96%.


הפסקת חשמל? הפסקת שינה? לא ברור, אבל משהו כאן צריך להיפסק (צילום: ג'רי לאמפן, AFP)



מאסק צייץ בשבעה באוגוסט כי הצליח להבטיח מימון לרכישת מניות החברה מן הציבור והחזרתה למעמד של חברה פרטית במחיר 420 דולר למניה - עלייה של כ-40% לעומת המחיר הנוכחי. ג'יי. פי. מורגן העמידה את מחיר היעד שלה לפני שבועיים על 308 דולר למניה (מעט פחות מן המחיר בו ננעלה היום) על סמך האופטימיות בציוץ של מאסק.

אולם כעת מאמינה חברת מורגן כי האירועים האחרונים מראים כי המימון אינו מובטח "ואף לא היתה הצעה רשמית". הערכת ערכה של טסלה "על בסיס הגורמים היסודיים בלבד", אמור להצניח את מחיר המניה ל-195 דולר למניה עד דצמבר, לדברי המנתח ריאן ברינקמן מג'יי. פי. מורגן. מדובר בירידה של 35% לעומת המחיר הנוכחי.

חברת מורגן ציינה כי אמירותיו של מאסק עצמו הטילו ספק במידת הקרבה של טסלה לעסקה למימון החזרת החברה לידיים פרטיות באמצעות קרן ההון הריבוני של ערב הסעודית. בפוסט בבלוג שלו בשבוע שעבר כתב מאסק כי "היה זה רק עניין של להניע את התהליך" עם הסעודים. על פי הניתוח של ג'יי. פי. מורגן, הדברים מרמזים כי "בעוד שעיסקה כזו בהחלט תיתכן, התהליך נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים בהרבה מכפי שהאמנו בתחילה"


האם אלון מאסק חי בסרט סעודי? (צילום: גטי)



הציוץ ההוא של מאסק השיק שרשרת אירועים תמוהה עבור טסלה. מחיר המניה הגיע במהלך יום המסחר של השבעה באוגוסט עד 387.46 דולר - ואז החל לצנוח. היום הוא היום השני בלבד מאז בו המניה נסגרה בעלייה. בנוסף, ועדת ניירות הערך (ה-SEC) פתחה בחקירה בנוגע לציוץ (לגרום לאנשים להאמין שמחיר המניה שלך עומד לזנק על סמך עיסקה שבכלל עוד לא סגורה זה פשע כלכלי חמור).

מאסק לא הוסיף לעצמו נקודות כשהתראיין לניו יורק טיימס וסיפר שהוא עובד 120 שעות בשבוע ונאלץ לצרוך כדורי אמביין כדי להירדם. התזמון היה גרוע במיוחד משום שהוא בא ימים ספורים בלבד לאחר שהזמרת\ראפרית אזיליה בנקס פתחה פה גדול על מאסק וחברתו, הזמרת גריימס, בסדרת הודעות באינסטגרם.


הוזמנה לצרכי מוזיקה או מנאז' א-טרואה? אזיליה בנקס (מימין), אלון מאסק וגריימס)

נחסוך לכם את כל הסאגה, ולענייננו נציין שבנקס הוזמנה להתארח בביתו של מאסק כדי להשלים שת"פ מוזיקלי עם גריימס (שם בתעודת הלידה: קלייר אליס בושר), זכתה ליחס מכעיס ולכן סיפרה על חוויותיה בהמתנה של ימים לשניים ובחברתם, ובין השאר לעגה לגריימס "שלא יודעת למנוע מהגבר שלה להיות בטוויטר כשהוא על אסיד" וסיפרה שראתה אותו "עומד במטבח, עם הזנב בין הרגליים, מתחנן למשקיעים כדי לכסות את התחת שלו אחרי הציוץ שלו", כשהוא "בסטרס ואדום בפנים", והוסיפה ש"הוא בכלל לא חמוד במציאות". לסיום העלתה הראפרית השערה שהוזמנה בעצם לצורך מין בשלישייה, וגיבתה את ההשערה במסרים מגריימס המתפארת בפניה בגודל איברו של בן זוגה.

כמעט חמישית מערך השוק של טסלה נמחקה מאז אותו ציוץ של מאסק, ופרשנים כלכליים ומשקיעים קוראים לו להאט את הקצב וללכת לישון מדי פעם. מייסדת האתר "האפינגטון פוסט" קראה לו במכתב פתוח להירגע קצת, ומאסק בתגובה צייץ להאפינגטון ישירות בשעה 2:30 לפנות בוקר: "פורד וטסלה הן חברות הרכב האמריקאיות היחידות שלא פשטו רגל. הרגע חזרתי מהמפעל. את חושבת שזו אופציה, אבל זו לא".

YOU MIGHT ALSO LIKE