מיאמי: אחוזי פשיעה גבוהים מונעים את יישום חוק שוטר בכל בית ספר
חוק חדש שיצא בעקבות הטבח בפארקלנד קבע כי צריך להיות שוטר בכל בית ספר בפלורידה, אך לאורך כל מחוז מיאמי-דייד המשטרה מתקשה לעמוד ביישום החוק עקב ריבוי מקרי הפשיעה באזור

שנת הלימודים החדשה בפלורידה תיפתח ביום שני הקרוב אך סימן שאלה גדול מרחף מעל הבטיחות הנדרשת לתלמידים בכל בתי הספר בעיר. משטרת מיאמי ביחד עם איגוד בתי הספר של מחוז מיאמי-דייד מתקשות להגיע להסכם שיאפשר את יישום החוק הקובע כי בכל זמן נתון צריך להיות שוטר בבית ספר או גן ילדים.


מפקד משטרת מיאמי, חורחה קולינה לצד הסנטור ביל נלסון (צילום: AP)


החוק שיצא בחודש מרץ האחרון בעקבות הטבח הנורא בפארקלנד קובע כי מחוזות בתי הספר צריכים לעבוד בשיתוף פעולה עם רשויות החוק כדי להציב שוטר או שומר חמוש שיכול להיות גם עובד מטעם בית הספר, אך לא מורה במשרה מלאה, כדי להגן על בתי הספר מפני איומים כגון איומים של ירי בשטח בית הספר.

חורחה קולינה, מפקד משטרת מיאמי הסביר כי ישנה בעיה להציב שוטר במשרה מלאה בכל 38 בתי הספר היסודיים וגני הילדים בעיר עקב ריבוי מקרי הפשיעה בשכונות הסובבות אותם. בסופו של דבר הושג הסכם הצפוי לקבל את אישור העיר מיאמי בחודש ספטמבר אך המשמעות שלו היא שכ-30 בתי ספר יישארו ללא שוטר בחלק גדול מהזמן.


בית ספר יסודי במיאמי-גארדנס (צילום: Classmates)


ברוב חטיבות הביניים והתיכונים במיאמי-דייד היה שומר מטעם בית הספר עוד לפני שהחוק עבר אך כדי לכסות את כל 250 בתי הספר היסודיים ו-K-8 בעיר מחוז בתי הספר בחר להשתמש בשוטרים במשרה מלאה, אופציה יקרה יותר.

הבעיה היא בעיקרה כלכלית מכיוון שיישום החוק והצבת שוטר במשרה מלאה בכל מוסד לימוד, עולה לא מעט כסף מכיוון שיש צורך בעוד שוטרים ובעוד הרבה שעות עבודה. מפקד המשטרה קולינה, מתאר את הסוגיה מהזווית שלו: "הדאגה העיקרית שלי היא שהציוות הנוכחי של שוטרינו לא ישתנה כדי שנוכל להמשיך ולהגן על אזרחינו בכל זמן".


זה מה שאמורים לראות בכל בית ספר במיאמי (צילום: asia-pacific-action)


החלוקה בנטל היא לא רק של המשטרה אלא גם איגוד בתי הספר שאמור לגייס אנשים שיוכשרו ע"י המשטרה להיות שוטרים מיוחדים לבתי ספר בלבד ויחליפו את השוטרים שאמורים להיות מוצבים בבתי הספר בשנה הקרובה ובעצם נלקחים מתפקידם כשוטרים ברחבי העיר. במסגרת ההסכם שנחתם בין משטרת בתי הספר למשטרת מיאמי-דייד, המוערך ב-20 מיליון דולר, יצטרפו 120 אנשי שיטור לשעות נוספות בבתי הספר השונים במחוז.

למרות זאת, בעתיד הקרוב יתקשו במיאמי למלא את כל החורים ולא מעט בתי ספר יישארו ללא ההשגחה שאמורה להיות בהם. דוברת בתי הספר של מחוז מיאמי-דייד, אמרה כי הושג הסכם עם עיריית מיאמי-גארדנס לשיבוץ שוטרים ב-10 מתוך 16 בתי הספר בעיר כאשר לשישה הנותרים אין פתרון בשלב זה. בעיר הומסטד (Homestead) הודיעו כי נכון לתקופה הזו לא יוצבו שוטרים בבתי הספר אך הם ישגיחו על האזורים מסביב לבתי הספר כמה שיוכלו.


רגעים אחרי הטבח בפארקלנד, הסיבה ליציאת חוק "שוטר בכל בית ספר" (צילום: MSNBC)


המשטרה במיאמי צריכה להגיע להסכמים עם מחוז בתי הספר על כמויות השוטרים והזמן בהם ישהו בבתי הספר, דבר שלא מתרחש תמיד באופן חלק אך מפקד משטרת בתי הספר במיאמי-דייד, אדווין לופז, אופטימי כי כל ההסכמים יושגו בקרוב גם עם ערים כמו מיאמי-ספרינגס וסאות'-מיאמי איתן עדיין לא הושג הסכם. במידה ולא יושג הסכם, לופז בטוח כי תהיה עזרה מערים אחרות כדי להשלים את החסר: "יש לנו יחסים טובים עם כל אחת מהמחלקות, אני מקווה שנקבל עזרה".




YOU MIGHT ALSO LIKE