טראמפ קורא להעמיד לדין את חברות התרופות באשמת הפצת אופיואידים
יומיים אחרי שצייץ כי "אילו היה לנו שר משפטים אמיתי, החקירה של התובע המיוחד לא היתה מתחילה" העמיד הנשיא את שר המשפטים שלו באור הזרקורים במהלך ישיבת הקבינט וקרא לו להגיש תביעה נגד חברות התרופות, על חלקן במגיפת ההתמכרות למשככי כאבים אופיואידיים. סשנס ניסה להסביר שמשרד המשפטים כבר

הנשיא דונלד טראמפ קרא לשר המשפטים שלו ג'ף סשנס לתבוע חברות תרופות מסוימות שתרמו להתפשטות מגיפת האופיואידים בארצות הברית. "אני רוצה גם לבקש ממך להביא תביעה משפטית גדולה נגד חברות התרופות הגדולות בנושא האופיואידים", אמר הנשיא לשר המשפטים במהלך ישיבת ממשלה היום (חמישי). "יש מדינות שעשו את זה, אבל הייתי רוצה שתוגש תביעה נגד החברות האלה שבאמת שולחות אופיואידים ברמה שבאמת לא צריכה לקרות".


"הבהרת לנו שאתה רוצה לתבוע". הנשיא ושר המשפטים ה"לא אמיתי" שלו (צילום: CNN)



סשנס השיב כי משרד המשפטים כבר הצטרף לתביעות מצד מדינות נגד חברות תרופות שבכירי ממשל במדינות וברמה הפדרלית מאמינים כי סייעו להפיץ את הנגע הלאומי. אולם טראמפ התעקש שברצונו כי משרד המשפטים יגיש תביעה משלו נגד חברות תרופות מסוימות, אותן לא ציין. סשנס אמר כי משרד המשפטים "בוחן ערוצים משפטיים שונים לנקוט בהם נגד חברות פוגעניות".

"הבהרת לנו שאתה רוצה לתבוע ולהשתמש בהליכים משפטיים נגד חברות תרופות שעוברות על החוק מזה זמן-מה", אמר סשנס. טראמפ גם דחק בסשנס לנקוט בצעדים נגד חברות זרות, במיוחד מסין, אשר תרמו לזרם הפנטניל הקטלני לתוך ארה"ב. "בסין, יש כמה חברות די גדולות ששולחות את הזבל הזה והורגות את האנשים שלנו. זה כמעט כמו סוג של לוחמה", אמר טראמפ. "אני רוצה שתעשה מה שאתה יכול משפטית".

"בהחלט נעשה את זה", השיב סשנס, והוסיף כי משרד המשפטים נמצא בתהליך של הגשת כתבי אישום נגד חברות סיניות הקשורות לפנטניל. השר הוסיף כי משרד המשפטים הגיש לאחרונה כתבי אישום נגד 170 רופאים שרשמו אופיואידים בניגוד לחוק.

חילופי הדברים בין טראמפ לסשנס באים יומיים בלבד לאחר מטח הביקורת האחרון שהוטח בידי הנשיא לעבר שר המשפטים שלו - ציוץ בו נאמר כי "אילו היה לנו שר משפטים אמיתי, החקירה של התובע המיוחד לעולם לא היתה מתחילה". טראמפ כועס על כך שסשנס נאלץ לפסול את עצמו מכל עיסוק בשאלת המעורבות הרוסית בבחירות, משום שנפגש עם שגריר רוסיה בארה"ב מטעם קמפיין טראמפ לפני הבחירות, ולכן אינו יכול לפטר עבורו את התובע המיוחד מולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE