קניות החזרה ללימודים: עטים, עפרונות וילקוט משוריין
ברוב ארה"ב נפתחה שנת הלימודים בצל אירועי הירי הקשים של תחילת השנה. בין המוצרים שהפכו לפופולארים בתקופת ה"Back to School" ניתן למצוא תיקים החסינים מפני כדורים ומכשיר שנועד למנוע את פתיחתה של דלת הכיתה. כרבע מסך אירועי הירי במדינה מתרחשים בתוך מוסד לימודי

שנת הלימודים החדשה יוצאת לדרך השבוע ברוב האזורים בארה"ב, אך נראה שכיום ישנם יותר ויותר מוצרים שנועדו להגן על הילדים בזמן אירוע ירי. בחצי השנה האחרונה התרחשו שני אירועים מסוג זה שבהם נרשמו עשרות של הרוגים, וכעת נראה שהורים רבים מבקשים לצייד את ילדיהם במעט הגנה. בין השנים 2000-2013, התרחשו 160 אירועי ירי המונים בארה"ב. רבע מהם התרחשו בבתי ספר שונים, לרבות תיכונים ואוניברסטאות.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


תיקים משוריינים הפכו לשכיחים ביותר בעונת ה-"Back to School" הנוכחית. חברת Guard Dog Security מייצרת את תיק ה-ProShield II. עם מחיר של כ-190 דולר, הילקוט מסוגל לעצור כל קליע שנורה מאקדח. עם זאת, הוא ככל הנראה לא יכול להיות חסין מפני כדורי רובה סער, כלי הנשק שבו עשה שימוש מבצע הטבח בפלורידה. ולמרות עובדה זו, ישנה עלייה של 40% במכירות של המוצר. "מדובר במוצר פופולארי ביותר בעבור הורים ששולחים ילדים ללמוד באוניברסיטה בעיר גדולה. יש שילוב של חששות של ההורים, מנטישת הילד ועד חששי התאקלמות. התיק הזה נועד להרגיע במעט את החששות", סיפר טום נרדון, נשיאה של Guard Dog Security.


מכשיר ה-"Justin Kase"


ג'סטין ריבארד למד בתיכון בוויסקונסן כאשר החליט לפתח מכשיר בעל פלדה ומוטות ברזל אשר מונע את פתיחתה של דלת אשר נפתחת כלפי פנים. עד כה, עשרות מחוזות חינוך בארה"ב רכשו את מכשיר ה-"Justin Kase". "המכשיר נמצא באלפי בתי ספר ברחבי המדינה", סיפר ריבארד. מכשיר מסוג זה היה אמור להישלח אל בית הספר "סנטה פה" בפרברי יוסטון, שם שמונה תלמידים ושני מורים נורו למוות בחודש מאי. בשל בעיה במשלוח, הדלת לא הגיעה ליעד לפני הטבח: "אולי דברים היו קורים אחרת לו הייתה דלת אחת מותקנת במקום", אמר ריבארד.



תיקים חסינים מפני כדורים, הפכו לפופולארים (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE