אפל, מאחורייך: גם אמזון מתקרבת לרף טריליון הדולר
הבוקר נפתח המסחר עם עלייה במנייתה של אמזון, וכעת זקוקה החברה לעלייה מתונה נוספת על מנת לחצות את הרף המיוחל, בדומה לענקית המחשבים שעשתה זאת רק לפני כעשרה ימים. עם זאת, הדרך לא תהיה קלה, בעיקר בשל "מחיר הקונצנזוס" של המניות. גם לאמון הקהל יש השפעה, כפי שחושף סקר חדש

לפני כעשרה ימים הצליחה אפל לחצות את רף טריליון הדולר, וכעת נראה שבקרוב תהיה לה חברה במועדון הבלעדי. מנייתה של חברת אמזון זינקה הבוקר (ב') בשני אחוזים וקבעה שיא חדש. כעת זקוקה ענקית הסחר לעליית נוספת של 7% כדי לחצות את הרף המיוחל.


אמזון (צילום: Shutterstock)


מדובר בשנה פיננסית מדהימה בעבור אמזון, שכן מאז חודש ינואר מנייתה עלתה בכמעט 65%. כלכלנים מעריכים כי החברה תרשום עלייה של 32% במכירות של השנה, וההערכות מדברות על 265 מיליארד דולר במהלך השנה הנוכחית. 

עם זאת, הדרך לעקיפת אפל לא תהיה פשוטה: מחיר הקונצנזוס של אמזון עומד על 2,100 דולר, 9.5% יותר משוויה כיום. דהיינו, המשקיעים מעריכים את החברה ב-1.02 טריליון דולר. לעומתה, מחיר הקונצנזוס של אפל היא 216.40 דולר ליחידה, כלומר הערכת השווי שלה היא 1.05 טריליון דולר.


חברת אפל (צילום: Shutterstock)


נתון שדווקא מעודד את אמזון הוא מד האמינות בעיני הציבור. בסקר שנערך לאחרונה, רוב הנשאלים השיבו כי הם סומכים יותר על חברת אמזון מאשר אפל. שתי חברות נוספות שעלולות לקרוא תיגר על הבלעדיות של אפל ואמזון הן אלפבית (חברת האם של גוגל) ומיקרוסופט, השוות 875 מיליארד דולר ו-840 מיליארד דולר, בהתאמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE