ג'וליאני חושף: הנשיא יכחיש את טענת קומי כי ביקש ממנו "להניח למייקל פלין"
את הדברים אמר ראש עיריית ניו יורק לשעבר בראיון ב-CNN. בחודש שעבר אמר ג'וליאני בראיון ב-ABC כי "תובעים כל הזמן שומעים בקשות כאלה, אולי אתה יכול לעשות לבנאדם טובה". כשנשאל על כך בראיון היום הכחיש שאמר את הדברים וטען כי התכוון רק שכך קומי טוען.

עורך דינו של הנשיא טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר היום (ראשון) כי אם אכן יישב הנשיא לענות לשאלות מצד החוקר המיוחד רוברט מולר, הוא יאמר שמעולם לא דן עם ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בהורדת הלחץ בחקירתו של היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין.


"האמת היא... מה התאריך היום? האמת היא מה שאני אומר עכשיו". (צילום: CNN)



"לא היתה שום שיחה בנוגע למייקל פלין. הנשיא לא גילה שקומי האמין שהיה עד, אני חושב, זה היה בפברואר כשזה קרה לכאורה. המזכר התפרסם סמאי. ובין לבין קומי העיד בשבועה שהחקירה שלו לא שובשה בשום צורה", אמר ג'וליאני בראיון ב-CNN. "ואז פתאום במאי הוא אומר שהוא הרגיש שמשבשים לו, הוא הרגיש לחץ מההערה ההיא, 'אתה צריך להרגיע (go easy) עם פלין. אז העמדה שלנו היא שהנשיא לא אמר את זה".

קומי העיד בפני סנאטורים ביוני אשתקד כי טראמפ אמר לו במהלך פגישה בחדר הסגלגל בפברואר הקודם כי היה רוצה שקומי יניח לחקירה בנושא פלין, וכי הוא מקווה כי קומי "ימצא את הדרך הפתוחה לעזוב את זה, לעזוב את פלין. הוא בחור טוב. אני מקווה שתוכל להניח לזה".

קומי כתב עוד בספרו "נאמנות גבוהה יותר" כי הוא דן בשיחה לגבי פלין עם ראשי ה-FBI ובעודו ברכבו לאחר השיחה בחדר הסגלגל, כתב אימייל לאנשי צוותו לפיו פגישת האנטי-טרור התנהלה היטב, "אבל עכשיו יש לי עוד מזכר לכתוב".


"עכשיו יש לי עוד מזכר לכתוב". ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, הטוען שהנשיא ביקש ממנו למצוא דרך "להניח" למייקל פלין (צילום: צ'יפ סומודווילה, גטי)



"מה שהתכוונתי הוא שהיתה לי שיחה נוספת עם הנשיא שהייתי צריך לתעד", כתב קומי בספרו. "הכנתי מזכר לא מסווג על השיחה בנוגע לפלין ושוחחתי על הנושא עם הצמרת הבכירה של ה-FBI, כולל סגן המנהל (אנדרו) מק'קייב, ראש הסגל שלי ג'ים ריביקי והיועץ המשפטי הכללי של ה-FBI ג'ים בייקר". ג'וליאני, כאמור, הצהיר היום כי הכחשה גורפת של ההערת "תניח לזה" הוא "מה שטראמפ יאמר אם יתושאל". ג'וליאני הוסיף ש"הם כבר יודעים את זה. למה הם מבקשים מאיתנו לחזור בשבועה על מה שהם כבר יודעים?

הצהרתו של ג'וליאני סותרת דברים שאמר בחודש שעבר בראיון לרשת ABC כי טראמפ אכן ביקש מקומי להניח לנושא. לאחר שהמראיין ג'ורג' סטפנופולוס אומר לג'וליאני כי קומי הבין את דברי הנשיא כהנחיה, ג'וליאני אומר שגם לו נאמר "אתה יכול לעשות לבנאדם טובה?" הרבה פעמים כשכיהן כתובע. עם זאת, ג'וליאני אמר ששמע דברים כאלה מ"עורכי דינו (של האדם הנדון), קרוביו או חבריו". לא מראש הרשות המבצעת שבכוחו לפטר את התובע.

אולם היום ב-CNN הכחיש ג'וליאני שאמר מה שאמר ל-ABC ביולי. "זה מטורף. מעולם לא אמרתי את זה. מה שאמרתי הוא שזה מה שקומי אומר שטראמפ אמר. אני תמיד אמרתי שהנשיא מכחיש את זה". ראש העיר ניו יורק לשעבר אמר גם שלדעתי הסיבה שבגללה רוצה מולר לתשאל את הנשיא היא "לגרום לו ליפול בפח של עדות שקר". ג'וליאני אמר ש"הם יכולים לומר שזו עדות שקרי אם הם בוחרים להאמין לקומי ולא לנשיא". נמשכים בינתיים המגעים בין צוותו של מולר לנציגיו המשפטיים של הנשיא בנוגע לתשאול הנשיא בידי החוקר המיוחד.

YOU MIGHT ALSO LIKE