היערכויות שונות בשארלוטסוויל לעצרת בוושינגטון: אבטחה כבדה ואתרי זיכרון מאולתרים
הזיכרונות מאירועי אשתקד בהם נדרסה למוות הת'ר האייר עדיין טריים ולמרות שעצרת השנאה 2.0 תיערך מחר בוושינגטון, גם בשארלוטסוויל מתכוננים ליום טעון במיוחד

בשארלוטסוויל לא לוקחים סיכונים ודואגים במהלך סוף השבוע הנוכחי לאבטחה כבדה בעיר לקראת עצרת השנאה הצפויה להתקיים מחר בוושינגטון, שנה לאחר העצרת בשארלוטסוויל שזעזעה את ארה"ב. השוטרים מסיירים ללא הפסקה ברחובות העיר וכבר הספיקו להחרים סכינים, אגרופנים, פחיות של חומרים מסוכנים ועוד. 


פרחים ופתקים לזכרה של הת'ר האייר סמוך למקום בו נרצחה (צילום: מייק טריפ)


מחסומי בטון וגדרות מתכת מפוזרים ברחובות, נקודות ביטחון הוקמו וכל זאת במטרה להימנע מאירועי שנאה או הפגנות סוערות שעלולות לקום במקביל לקיום העצרת בוושינגטון. ככל הנראה יש סיבה לאמצעי הזהירות שנוקטים כוחות הביטחון בעיר שהספיקו כבר לעצור שני מתפרעים, אחד באשמת הסגת גבול והשני באשמה של הפרעת הסדר הציבורי.


השוטרים בשארלוטסוויל נערכים למחר (צילום: מייק טריפ)


בעיר אף הוכרז מצב חירום כמו גם באזורים נוספים של וירג'יניה במה שהוגדר ע"י המושל רלף נורת'אם כ"כלי אדמיניסטרטיבי" שיכין את המשמר הלאומי של וירג'יניה ויוודא שכל סידורי האבטחה יהיו במקום לקראת כל מהומה שעלולה להתפרץ. היום קבוצה של כ-50 מתנגדי הנאצים צעדה בעיר והביעה מחאה נגד "חסידי העליונות הלבנה", מחאה שבאה לידי ביטוי בלבוש שחור ובשלט ענק עליו נכתב "Good Night, White Pride".

לצד האבטחה הכבדה בשארלוטסוויל, מה שעוד מושך את תשומת הלב בעיר הם אתרי זיכרון שונים המציינים את יום השנה למותה של הת'ר האייר שנדרסה בעצרת השנאה אשתקד ע"י פעיל נאצי שנסע לתוך המון אנשים בפשע שנאה מזעזע. בשבוע שעבר, קטע של רחוב 4 בו נהרגה נקרא על שמה כדי לכבד את זכרה והמקום הפך לאתר זיכרון מאולתר עם פרחים רבים שהונחו, מסרים שנכתבו בגיר על הכביש ומזכרות נוספות המנציחות את האייר.


מתנגדי עצרת השנאה בצעדה שערכו בשארלוטסוויל נגד פעילי הימין הקיצוני (צילום: גטי אימג'ס)


במקביל לכך נערך טקס המציין שנה לאירועי עצרת השנאה בשארלוטסוויל, טקס שנועד כדי להעלות זיכרונות ולדבר על מה שקרה. ג'יימס ראיין, נשיא אוניברסיטת וירג'יניה דיבר לקהל שהתאסף במקום ואמר כי אלה שעמדו אז מול הגזענים הראו אומץ יוצא דופן וניצל את ההזדמנות כדי להתייחס לביקורות שהופנו כלפי האוניברסיטה על כך שלא עשתה מספיק להגן על אלה שעמדו מול הניאו נאצים: "אני מצטער, אנחנו מצטערים", הודה ראיין.


הכביש ברחוב בו נהרגה הת'ר האייר שהפך לאתר זיכרון מאולתר עם עשרות מסרים לזכרה שנכתבו עליו (צילום: גטי אימג'ס)


עוד מישהו ששלח מסר של פיוס, אם אפשר לקרוא לזה כך, הוא הנשיא טראמפ שבניגוד להצהרה האומללה שלו מהשנה שעברה העביר מסר שונה בחשבון הטוויטר שלו כאשר גינה את "כל הסוגים של גזענות וכל מעשי האלימות" והתייחס למה שקרה במהומות אשתקד כ"מוות חסר היגיון".






YOU MIGHT ALSO LIKE