סערת ההמנון נמשכת: שחקנים מקבוצות ה-NFL שוב הצליחו להרגיז את הנשיא טראמפ
שחקנים מקבוצות שונות השתמשו במשחקי קדם העונה כדי להמשיך את המחאה מהעונה הקודמת ולכרוע ברך בזמן ההמנון, הנשיא לקח את המערכה כמובן לחשבון הטוויטר שלו שם הביע את זעמו: "עמדו בגאווה להמנון הלאומי שלכם או שתושעו ללא שכר!" האם יש לו את הכוח לעשות זאת?

ליגת ה-NFL צפויה לחזור לפעילות בעוד כחודש אך כבר במשחקי קדם העונה צפה ועולה שוב הפרשה שהסעירה את הליגה הפופולרית בעונה שעברה. כזכור, מספר רב של שחקנים, שהראשון ביניהם היה קולין קאפרניק (ששיחק בסן פרנסיסקו פורטי ניינרס ומאז החלה הפרשה לא מצליח למצוא קבוצה חדשה) מוחים מזה כשנתיים באמצעות כריעת ברך בזמן ההמנון על מה שהוגדר כ"אירועי אלימות משטרתית כנגד הקהילה האפרו אמריקאית" במה שכבר גרר את הנשיא טראמפ לויכוח מתוקשר מול השחקנים.


קפטן הפילדלפיה איגלס, מלקולם ג'נקינס באמצע. "חשוב להמשיך את השיח בעניין" (צילום: AP)


המחאה חזרה על עצמה בכמה ממשחקי קדם העונה אתמול והפרשה הבלתי נגמרת חזרה שוב לתודעה. בעלי הקבוצות הצביעו לפני מספר חודשים בעד איסור מחאות השחקנים בזמן ההמנון אך לפני מספר שבועות הוחלט להשהות לפחות בינתיים את האיסור הזה והשחקנים חזרו לכרוע ברך, להרים אגרוף באוויר או לא לעלות כלל למגרש בזמן נגינת ההמנון, במהלך משחקי ההכנה.

"אני חושב שזה חשוב להמשיך את השיח בעניין, לא לתת לזה לעמוד במקום", אמר מלקולם ג'נקינס, הקפטן של אלופת ה-NFL המכהנת, פילדלפיה איגלס שהרים אגרוף בזמן ההמנון, במהלך משחק הכנה נגד הפיטסבורג סטילרס. "כולם מחכים לראות מה הליגה תעשה בעניין, אך ההחלטה שלי היא להשאיר את הדיון במרכז העניינים".


ויכוח שכנראה לא הולך להסתיים בקרוב, טראמפ מול שחקני ה-NFL (צילום: טיים)


מה עשה טראמפ בתגובה? עשה את אחד הדברים החביבים עליו ופתח במונולוג זועם בטוויטר: "הם עושים זאת שוב, יוצאים להראות את ה"זעם" שלהם על משהו שהם אפילו לא יודעים להגדיר מהו. הם מקבלים המון כסף כדי לעשות את מה שהם אוהבים..." אחד ממשפטי המחץ היה ללא ספק בקשתו של טראמפ לשחקנים: "Be happy, Be cool!" שלאחריו הוסיף כי משחק הפוטבול, אליו מגיעים אוהדים המשלמים המון כסף הוא לא מקום למחאות.

לא רק מלקולם ג'נקינס ושחקנים נוספים מהאלופה היו אלה שניצלו את הבמה אתמול כדי להציג שוב את מחאתם, גם שחקני מיאמי דולפינס קני סטילס ואלברט ווילסון כרעו ברך בזמן ההמנון לפני משחקם מול טמפה ביי וקיבלו על כך פרגון מהשחקן שהחל את המחאות ב-2016, קולין קאפרניק. במשחק נוסף שנערך אתמול גם כמה משחקני ג'קסונוויל ג'גוארס לא עלו למגרש לנגינת ההמנון לפני המפגש עם האורלנדו פיירטס.


סמל המחאה. קולין קאפרניק כורע ברך בזמן ההמנון (צילום: גטי אימג'ס)


טראמפ העצבני לא שכח להוסיף בסיום דבריו איום מפורש לעבר השחקנים בו אמר "עמדו בגאווה להמנון הלאומי שלכם או שתושעו ללא שכר!", זאת כאמור, למרות שאין כרגע משהו המונע מהשחקנים להביע את עמדתם לאחר שהליגה השהתה את המדיניות האוסרת עליהם למחות. מי ינצח בדו קרב לא ברור עדיין, אך לא נראה שאף אחד מהצדדים מוכן לוותר ולבטח עוד נשמע על הסיפור הזה במהלך העונה.



YOU MIGHT ALSO LIKE