פרשת כליאת הילדים בניו מקסיקו: נחשף כי אומנו במטרה לבצע פיגוע טרור בבתי ספר
הפרשה שנחשפה לפני יומיים ממשיכה להתפתח ופרטים נוספים שהותרו לפרסום היום מגלים כי הילדים הוחזקו במתחם לצורך אימוני נשק, עם דגש על פיגועי ירי במוסדות חינוך. שרידי גופת ילד נמצאו במקום, חשד כי הוא בנו של החשוד המרכזי בפרשה

התמונה המזעזעת שנחשפה השבוע בניו מקסיקו מתבהרת עוד יותר כאשר היום נחשף כי המתחם המאולתר בו הוחזקו 11 הילדים המורעבים שימש לאימוני טרור כאשר המטרה העיקרית היא פיגועי ירי בבתי ספר. בנוסף, נמצאו שרידי גופה של ילד נוסף במקום והחשד הוא שזהו בנו של החשוד המרכזי שנעצר, סיראג' איבן וואחאג' בן ה-39. 


החשוד המרכזי בפרשה, סיראג' אבו וואחאג' (צילום: AP)


החשד לכך שהילד ששרידי גופתו נמצאו הוא אכן בנו של סיראג' איבן וואחאג' עלה לאחר שפורסם צו מעצר בו נכתב כי וואחאג' ציין בפני אשתו כי הוא מעוניין לבצע גירוש שדים בבנו מאחר ש"השטן שולט בו". הילד כאמור סבל מבעיות בריאותיות קשות שבאו לידי ביטוי בהתקפים שחווה ובכך שלא יכול היה ללכת.

החשוד המרכזי, סיראג' איבן וואחאג' הוא בנו של מי שחשוד בקשירת קשר לביצוע הפיגוע במגדלי התאומים ב-1993 בו נהרגו 6 ונפצעו כ-1,000 אנשים. אחיו הבכור של וואחאג' היה קשור לעומר עבדל רחמן, מי שנודע כ"שייח' העיוור" ונידון למאסר עולם בארה"ב בשל מעורבותו במעשי טרור.


תמונת אוויר של המתחם המאולתר בו נמצאו הילדים (צילום: AP)


המתחם המאולתר נמצא ליד גבול קולורדו, רחוק מאזור מגורים כלשהו והיה מוקף בערימות של צמיגים ושאר חפצים שהסתירו את הזוועה המתרחשת בתוכו. השריף הוגריף תיאר גם מה עמד מול השוטרים שבאו לעצור את החשודים במתחם ונתקלו בסיראג' איבן וואחאג' חמוש ברובה AR15 וארבעה אקדחים, כולל אחד שנמצא בכיסו לאחר שנוטרל ע"י השוטרים.


שלוש האימהות שנעצרו ביחד עם וואחאג' (צילום: AP)


הנתון שהופך את הסיפור למזעזע עוד יותר הוא שלפי הדיווחים גילם של 11 הילדים שנמצאו במתחם מתחיל מגיל שנה בלבד ומגיע עד לגיל 15. תנאי המחייה במתחם היו ירודים ביותר כמו שתיאר שריף מחוז טאוס, ג'רי הוגריף: "הילדים נראו כמו פליטים ממדינות עולם שלישי והוחזקו לא רק ללא אוכל או מים נקיים אלא גם ללא נעליים והיגיינה בסיסית וכל מה שהם לבשו היו סמרטוטים ישנים. אלו התנאים המלוכלכים והמגעילים ביותר שראיתי בחיי".

YOU MIGHT ALSO LIKE