ונצואלה עצרה ששה אנשים בחשד למעורבות בניסיון ההתנקשות בנשיא מדורו
שבעה אנשים נפצעו באירוע, הנשיא לא נפגע. לאחד העצורים תיק בגין תקיפה בבסיס צבאי. לאחר עבר כמתנגד שלטון. האופוזיציה: חוששים שמשטר מדורו ישתמש בתקרית הזו כדי לרדוף אותנו

ממשלת ונצואלה עצרה ששה אנשים בחשד למעורבות בניסיון ההתנקשות בנשיא ניקולס מדורו אתמול (שבת) במהלך נאום שנא בבירה קראקאס, כך דיווחה סוכנות הידיעות הידיעות רויטרס. ניסיון ההתנקשות אירע אתמול בזמן שהנשיא מדורו נאם על במה בשטח פתוח בשדרות בוליבר, אזור שנחשב שקט בדרך כלל בסופי שבוע. על פי הדיווחים, רחפנים שהגיעו לאזור ביצעו את התקיפה בפועל.

באירוע עצמו הנשיא מדורו לא נפגע, אך שבעה אנשים שנכחו בנאום, בהם כמה חיילים, נפצעו.


אחד החיילים שנפצעו באירוע. צילום: סוכנות הידיעות Xinhua


ממשלת ונצואלה הודיעה כי עצרה ששה אנשים בחשד למעורבות באירוע. שר הפנים נסטור רברול מסר כי נגד אחד העצורים היה צו מעצר קודם בגין תקיפה שאירעה בבסיס צבאי לפני שנה, ועצור נוסף נעצר ב-2014 בגין השתתפות בהפגנות נגד השלטון.

בחודשים האחרונים המחאות בונצואלה מתגברות עם החמרת המצב הכלכלי במדינה הסוציאליסטית. דיווחי עבר הציגו מחסור חמור במזון ותרופות במדינה, שפעם נחשבה אחת המשגשגות בדרום אמריקה עקב גישה למאגרי נפט עצומים. גורמי אופוזיציה במדינה מזהירים מפני ניצול האירוע לפגיעה בהם. 

אחת מתנועות האופוזיציה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אנחנו מזהירים כי הממשל ינצל את האירוע הזה... כדי להרשיע את אלו שבאופן לגיטימי ודמוקרטי מתנגדים לו וכדי להעמיק את הדיכוי וההפרה השיטתית של זכויות אדם".

YOU MIGHT ALSO LIKE