התנגשות בין שוטרים למפגיני שמאל שמחו נגד צעדה של הימין הקיצוני בפורטלנד
צעדת "התפילה הפטריוטית" נתקלה בהפגנת נגד וממש כמו לפני שנה, ולמרות ההמלצות לרפורמות על אופן ההתמודדות עם מפגינים, המשטרה התעמתה באלימות עם מפגיני הנגד, בעוד המפגינים הגזענים צוחקים ומנצלים את ההזדמנות לחרוג מן התוואי שאושר להם ולחדור לרחובות המרכז המסחרי של העיר

הפגנה של הימין הקיצוני במרכז העיר פורטלנד היום, אשר משכה הפגנות נגד מצד ארגונים אנטי-פשיסטיים, הפכה לאלימה לאחר שמפגיני הנגד סירבו לדרישת המשטרה להתפנות, והשוטרים השליכו לעברם רימוני הלם וגז מדמיע, בעוד מפגיני הימין הקיצוני - בראשם עמד מועמד רפובליקני לסנאט מטעם אורגון - עומדים מעברו השני של הרחוב סמוך לחופה של העיר וצוחקים.


מפגיני שמאל מחרפים נפשם מול הגז והעשן ומפילים את מחסומי המשטרה (צילום: סאם גרקה, ווילאמט וויק)



הפגנת הימין, תחת הכותרת "תפילה פטריוטית", החלה בצורה שלווה, אולם לאחר עצרת התפילה החלו מפגיני הימין הקיצוני לצעוד לאורך קו המים ותוך זמן קצר נתקלו באלפי מפגיני-נגד נחושים, שסירבו להתפזר בהתאם לדרישת המשטרה.

סביב השעה 2 אחר הצהריים (שעון החוף המערבי) השמיעו השוטרים בכריזה מספר אזהרות למפגיני השמאל להתפנות לכיוון מערב. המפגינים סירבו לציית. חלקם הניפו את ידיהם באוויר, אחרים הלמו במגנים מפלסטיק בהם הצטיידו וצעקו "של מי הרחוב? שלנו הרחוב!"

משלא נענו השוטרים בדרישתם, החלו להשליך רימוני הלם וגז מדמיע לעבר המפגינים, שנאלצו להתפזר מערבה כנדרש, תוך שהם נדחקים לתוך התנועה ברחוב ההומה שלאורך הטיילת. לאחר שסיימו לצחוק, ניצלו מפגיני הימין את ההזדמנות לחרוג מתוואי המצעד שאושר להם. לאחר שסיימו להתעמת עם מפגיני השמאל, התפנו שוטרי פורטלנד להחזיר את מצעד הגזענים חזרה לפארק מק'קול.


שוטרים, שהגיעו מוכנים לצרות, יורים כדורי פלפל במפגינים (צילום: סאם גרקה, ווילאמט וויק)



בתגובה לצעד האלים של המשטרה החלו חלק מן המפגינים להשליך אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים הממוגנים, שהמשיכו לירות כדורי פלפל גם בגבם של המפגינים הנמלטים. כתב של העיתון "אורגוניאן" נפגע במצחו מחפץ שנזרק במהומה. בנוסף לריח הפלפל והגז, אחד הנמלטים הפך תא שירותים נייד במנוסתו, וריח הצרכים התווסף לתערובת.

היה זה שחזור של האירועים במקרה דומה של שתי הפגנות מנוגדות בעיר לפני שנה וחודשיים, בארבעה ביוני 2017. אז הובילה אלימות המשטרה, שכמו היום כוונה כמעט בלעדית נגד מפגיני השמאל, לתביעה מצד האגודה לזכויות האזרח (ACLU) ולהמלצה מצד ועדת הביקורת החיצונית על המשטרה בעיר להמליץ על רפורמות באופן הטיפול במפגינים - רפורמות שכעת מתעורר ספק אם באמת הוטמעו ויושמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE