ה-NRA מאשים: בגלל לחץ של מדינת ניו יורק, בנקים ומבטחים מחרימים אותנו
באביב האחרון קבעו הרגולטורים בניו יורק שפוליסת ביטוח שהציעה ה-NRA, אשר הבטיחה לפצות בעלי רשיון לנשק על נזקים שייגרמו להם במסגרת השימוש בנשק, "מעודדת במתכוון למעשים אסורים". הארגון טוען שהמדינה לא הסתפקה בכך, אלא היא פועלת למנוע מן ה-NRA גישה לשירותים פיננסיים בסיסיים ובכך מאיימת על המשך קיומו

"התאחדות הרובאים הארצית" (ה-NRA) מזהירה כי למרות רשימת התורמים עמוקי-הכיס שלו והמשכורות הנוצצות של בכיריו, הארגון נמצא בסכנה כספית חמורה. כך עולה מתצהיר שהגיש הארגון לבית המשפט ואשר הושג על ידי כתב העת רולינג סטון. במסמך טוען הארגון כי בקרוב ייתכן כי "לא יוכל להתקיים... או לפעול למען מטרות ההסברה שלו".


תומכת NRA גלויה ונלהבת, חשודה בניצול הארגון כדי לחדור לכל הימין בארה"ב למטרות ריגול והשפעה זרה - וזו, לטענת ה-NRA, לא הבעיה הכי גדולה שלו. מריה בוטינה (צילום: CBS)


הסיבה לכך, על פי התצהיר, אינה המעורבות העמוקה של ה-NRA עם אנשים מואשמים בהיותם סוכנים רוסיים, כמו (בין היתר) מריה בוטינה. במקום זאת, ארגון בעלי הנשק תבע את מושל ניו יורק אנדרו קואומו ואת הרגולטורים הכלכליים של המדינה בחודש במאי, בטענה כי ה-NRA נפל קורבן ל"קמפיין חרם" בהובלת רשויות המדינה אשר גרמה לה להפסדים של עשרות מיליוני דולרים.

במסמך החדש - כתב תביעה מתוקן שהוגש לבית המשפט הפדרלי המחוזי בסוף חודש יולי - טוען ה-NRA כי נמנעת ממנו גישה לשירותים פיננסיים החיוניים לפעילותו, וכי הארגון ניצב בפני "אובדן שאין להשיבו ונזק חסר תקנה". ספציפית, ה-NRA טוען שאיבד את הכיסוי הביטוחי שלו, דבר המסכן את פעילותו היומיומית. "כיסוי ביטוחי נחוץ ל-NRA להמשך קיומו".

ללא פוליסת נזקים כללית, נכתב בכתב התביעה, "ה-NRA אינו יכול לתחזק את מתקניו, לכנס אסיפות ואירועים במקומות אחרים, או לקיים עצרות, כנסים ואסיפות". בכתב התביעה נאמר כי שירות הווידאו-סטרימינג של הארגון עלול להיסגר בקרוב.

"חוסר יכולתו של ה-NRA להשיג ביטוח בנוגע לחבות התקשורתית שלו מעורר סיכונים בהולים במיוחד. אם מבטחים ימשיכו לחשוש לעשות עסקים עם ה-NRA, ישנה סכנה משמעותית כי NRATV ייאלך לחדול מפעילותו". הארגון מזהיר גם כי "ייתכן שייאלץ לחדול מהפצת כתבי עת ופרסומים מודפסים שונים".


מסרבים לשתוק - אבל בקרוב אולי לא תהיה ברירה



בנוסף לבעיות הביטוח, טוען ארגון הרובאים בתצהירו לבית המשפט ל"התעמרות" מצד קואומו ומחלקת השירותים הפיננסיים של המדינה אשר "בקרוב מאד ימנעו מן ה-NRA שירותי בנקאות ושירותים אחרים החיוניים לקיומו התאגידי של ה-NRA".

ללא גישה לשירותי בנקאות שגרתיים, טוען הארגון, הוא "לא יוכל להתקיים כארגון ללא כוונת רווח או לממש את ייעודו ההסברתי". התביעה מאשימה את מדינת ניו יורק בניסיון "להשתיק את אחד ממגיני הזכויות החוקתיות הוותיקים בארה"ב ומתחנן בפני בית המשפט כי "אם החריגות הללו מסמכותה לא ייאסרו, הן תצלחנה במידה מהותית במטרתן".

מקור התביעה בפעולה שנקטו הרגולטורים בניו יורק לעצור את מכירתה של פוליסת ביטוח בלתי חוקית שנשאה את חותמת ה-NRA. הארגון, שבעשורים האחרונים הפך מכזה המיועד לשימור האינטרסים של ציידים ובעלי נשק פרטיים ואחראיים לכזה המקדם את האינטרסים של יצרני הנשק בכל מחיר, שיווק את "Carry Guard", פוליסה לשיפוי הרוכשים על הוצאות משפטיות שייגרמו להם בעקבות שימוש בנשק שנשאו ברישיון.


דיינה לואש, דוגמנית היח"צ של ה-NRA, מציעה לחובבי נשק ביטוח מפני אחריות למעשיהם עם הצעצוע



במאי קבעה מדינת ניו יורק כי קארי גארד "סיפק שלא כחוק ביטוח נזקים לבעלי נשק עבור סוגים מסוימים של מעשים אסורים ומכוונים". חברות הביטוח שעבדו עם ה-NRA הסכימו להפסיק למכור את הפוליסה ולשלם קנס של שבעה מיליון דולר למדינה. ה-NRA טוען כי מאז חברת הביטוח עמו עבד במשך עשרות שנים הודיע שאינו מוכן לחדש לארגון את הפוליסה "בשום מחיר" ו"מוסדות פיננסיים מרובים" מסרבים לעשות עסקים עם התאחדות הרובאים מחשש שכל פעילות משותפת - אפילו אספקת שירותי סליקה בסיסיים - תחשוף את המוסד הפיננסי המדובר לפעולות מצד הרשויות.

התביעה טוענת כי ניו יורק לא הסתפקה בחסימת מוצר הביטוח האחד הזה, אלא ערכה קמפיין לגדוע את קשרי הארגון עם שורה ארוכה של ספקי שירותים פיננסיים, מחברות ביטוח ועד בנקים. ה-NRA לא הגיב לבקשת הרולינג סטון לקבל מידע נוסף על קשייו הכלכליים, אולם הדו"ח הכספי שהארגון מחויב בו מעלה כי ב-2016 עלו הוצאותיו ב-46 מיליון דולר על הכנסותיו.


קרא לחברות לשקול מחדש את יחסיהן עם ה-NRA בעקבות תגובת הארגון לטבח בפלורידה. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: CNN)

הארגון מגנה בכתב התביעה שלו את הלחץ מצד הרגולטורים במדינה בעקבות הטבח בבית הספר בפארקלנד שבפלורידה - כולל מכתב שביקש ממוסדות פיננסיים "להקשיב לקולות הצעירים הנלהבים, האמיצים והרהוטים אשר חוו את הזוועה מכלי ראשון" - וכן מן המושל עצמו. באפריל צייץ קואומו כי "אני קורא לחברות בניו יורק לבחון מחדש כל קשר שיש להן עם ה-NRA ולשקול את המוניטין שלהן ואת אחריותן לציבור".

ה-NRA מתאר את הפעולות כ"קנוניה זדונית להשתיק את ה-NRA ולעודד חרם על הארגון". קואומו והרגולטורים, טוען הארגון, התכוונו "להשתיק את נקודת המבט של ה-NRA, התומכת בתיקון השני לחוקה" וכי הם ביצעו "מעשים בלתי-חוקיים בכוונה לחסון, לצנן, להרתיע ולנקום כנגד הביטוי הפוליטי שהוא בליבת ה-NRA".


אם וכאשר תידחה תביעת ה-NRA ומצוקת הבנקאות והביטוח שלו תימשך, צפו לסדרת ציוצי-בוקר בנושא (צילום: אינטרנשיונל ביזנס טיימס)


ה-NRA מתאר את הפעולות כ"קנוניה זדונית להשתיק את ה-NRA ולעודד חרם על הארגון". קואומו והרגולטורים, טוען הארגון, התכוונו "להשתיק את נקודת המבט של ה-NRA, התומכת בתיקון השני לחוקה" וכי הם ביצעו "מעשים בלתי-חוקיים בכוונה לחסון, לצנן, להרתיע ולנקום כנגד הביטוי הפוליטי שהוא בליבת ה-NRA". קואומו טרם הגיב לכתב האישום המתוקן, אולם כשהוגשה התביעה במקור אמר המושל כי מדובר "בניסיון חסר טעם ונואש להמשיך לקדם את האג'נדה המסוכנת שלו - שהיא מכירת כלי נשק רבים ככל האפשר". 

YOU MIGHT ALSO LIKE