שלושה האקרים אוקראינים יועמדו לדין לאחר שפרצו לאתרים של חברות אמריקאיות
בארה"ב יכולים לסמן וי חשוב במאבק נגד פושעי הסייבר עם תפיסתם של השלושה המשתייכים לקבוצת ההאקרים הבינלאומית FIN7 שפרצו ליותר מ-100 אתרים של חברות אמריקאיות וגנבו עשרות מיליוני דולרים. אחד מהם מוחזק במעצר והשניים האחרים ככל הנראה יוסגרו לארה"ב מאירופה

שלושה האקרים אוקראינים נעצרו באירופה מוקדם יותר השנה והואשמו בגניבה של כ-15 מיליון דולר מכ-100 חברות אמריקאיות שלאתרים שלהן הם פרצו. השלושה חברים בארגון FIN7, קבוצת האקרים בינלאומית המוכרת היטב בעולם כקבוצה הפועלת בשיטתיות וביסודיות ואחראית על שלל פריצות וגניבות של מיליארדי דולרים. 


"אחד מארגוני הפשע הממוחשב המקצועיים ביותר בעולם" (אילוסטרציה: וויני תומאס)


כאמור, ארה"ב הצליחה לשים את ידה על שלושה מחברי קבוצת ההאקרים, דמיטרו פדורוב בן 44, פדיר הלאדייר בן 33 ואנדריי קופאקוב בן 30. הלאדייר הוא היחיד מבין השלושה שמוחזק בארה"ב, הוא עצור בסיאטל ומחכה למשפטו בסוף חודש אוקטובר. השניים האחרים מוחזקים במעצר באירופה, פדורוב בפולין וקופאקוב בספרד וארה"ב פועלת להסגרתם בקרוב.

ההאקרים מואשמים ב-26 סעיפים שונים הכוללים הונאה אלקטרוני, גניבת זהות, פריצה למחשבים ועוד. השלושה השתמשו בפרצת אבטחה בתוכנת וורד כדי לשלוח אי-מיילים המכילים וירוס שאיפשר להם לחדור לרשתות המחשבים של החברות ולקבל גישה לכמות גדולה של כרטיסי אשראי מהם גנבו עשרות מיליוני דולרים ולמידע נוסף הקשור לחברות.


ההאקרים הגיעו גם לרשת ארבי'ס (צילום: AP)


בין החברות שסבלו מנחת זרועם של ההאקרים האוקראינים אפשר למצוא את רשת הול-פודס (Whole-foods), צ'יפוטלה, סאקס פיפת' אבניו, ארבי'ס, מספר מלונות הנושאים את שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, רשתות של בתי חולים ,רשויות פדרליות ועוד.

בריאן בנצטקווקי, עוזר התובע הכללי של ארה"ב אמר כי השלושה כיוונו גם לאזרחים פרטיים ולא רק לחברות אמריקאיות ומכרו את הנתונים שגנבו, כולל מספרי כרטיסי אשראי.


עוד קורבן של ההאקרים האוקראינים, הול-פודס (צילום: Patch)


אדריאן ניש, ראש מחלקת הגנת וירוסים ב-BAE Systems, חברה ביטחונים בינלאומית תיאר את ארגון FIN7 כאחד מארגוני הפשע הממוחשב המקצועיים ביותר בעולם המעסיק עשרות אנשים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר משלו, מפריצה לרשתות מחשבים ועד למכירת נתונים גנובים בין קבוצות פושעים דומות.

ניש טוען כי תפיסתם של שלושת ההאקרים האוקראינים מהווה ציון דרך חשוב לארה"ב במאבקה נגד פושעי הסייבר מכיוון שזה עשוי להרתיע פושעים כאלה בעתיד מלפרוץ לרשתות מחשבים של בתי עסק אמריקאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE