"טייסון פודס" מודה: מכסי המגן הפחיתו את הרווחים
כשבוע בלבד לפני שתציג את הדו"ח הרבעוני, החברה מכינה את הקרקע לאכזבה גדולה וכבר עתה הורידה את התחזית השנתית לרווח ב-12%. מתחילת השנה רשמה המנייה ירידה של 26%. המנכ"ל: "אווירה מאתגרת בה מחירים יורדים וההיצע עולה על הביקוש". אם לא די בכך, החברה תחסוך פחות כסף ממה ששיערה בעקבות רפורמת המסים של הנשיא טראמפ

ענקית המזון טייסון פודס, יצרנית הבשר הגדולה בארה"ב, הודיעה הבוקר (ב') כי היא נאלצה לשנות את תחזית הרווחים השנתיים ב-12%, דבר שנתפס כצעד דרמטי של החברה באחת השנות הקשות שידעה. בעקבות ההודעה, המנייה רשמה ירידה של 6% עם פתיחת המסחר בבורסה בניו יורק, והיא רושמת ירידה של 26% בשווי המנייה בשנה האחרונה. 


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


חוסר הוודאות סביב מכסי המגן גרם לירידה במחירים של מוצרי עוף וחזיר, וזאת בנוסף לעודפים העצומים בכל שוק הבשרמשרד החקלאות האמריקאי פרסם לאחרונה כי 2.5 מיליארד פאונד של בשר בקר, עוף, הודו וחזיר מאוחסנים ברחבי המדינה בשל חוסר הביקוש. עלות הייצור של הבשר רשמה ירידה ניכרת בחודשים האחרונים, אך גם כך עם הביקוש. כך למשל, סין נחשבת לשוק הגדול ביותר בעבור ייצוא של מוצרי חזיר מארה"ב.

מחירי הבקר והחזיר גם רשמו ירידה ניכרת. על פי חברת טייסון, יותר אנשים רוכשים כיום מוצרים אלה, בקר וחזיר, ופחות רוכשים מוצרי עוף, מוצר הדגל של החברה. לכן, נאלצה החברה להוזיל משמעותית את מחירי העוף, צעד שמהווה נגיסה נוספת בשורה התחתונה. "השילוב של מדיניות סחר בינלאומית זו וחוסר הוודאות לגבי סופה, יצרו יחדיו אווירה מאתגרת בה מחירים יורדים וההיצע עולה על הביקוש", אמר טום הייז, מנכ"ל החברה. עוד הסביר היינס כי הביצועים הפיננסים של החברה היו חיוביים יותר אלמלא מכסי המגן לא היו נכנסים לתוקף. חרף העובדה כי החברה פתחה בצליעה את הרבעון הנוכחי, הייז הבטיח כי היסודות של החברה חזקים. 


חברת "טייסון פודס", מוכרת פחות מוצרים (צילום: טייסון פודס)


ואם לא די בצרות, טייסון נאלצה להודיע כי תחסוך 10% פחות ממה שציפתה בעקבות רפורמת המס של הנשיא טראמפ, לפיה מס החברות הופחת בשיעור משמעותי. ביום שני הבא תפרסם טייסון את ביצועי הרבעון האחרון, ומומחים מעריכים כי מניית החברה תרשום ירידות לאחר פרסום הדו"ח.

YOU MIGHT ALSO LIKE