סין הציעה לבריטניה הסכם סחר חופשי לאחר שתיפרד מהאיחוד האירופי
הניסיון של בייג'ינג למצוא שווקים חדשים הפגיש אותה עם לונדון, שמנסה להכין את עתידה הלא צפוי מחוץ לאיחוד, לאחר הברקזיט שצפוי בשנה הבאה

סין הציעה היום (שני) לבריטניה לערוך שיחות על הסכם סחר-חופשי לימים שלאחר הברקזיט הצפוי. במקביל, שר החוץ הסיני חזר על הקריאה של בייג'ינג כי דלתה פתוחה לשיחות עם ארצות הברית.



המעצמה האסייתית מחפשת בני ברית במאבק הכלכלי שלה עם ארצות הברית, שנפתח על ידי ממשל טראמפ שטוען כי תעשיית ההייטק הסינית גונבת קניין רוחני מחברות אמריקניות. וושינגטון דורשת מבייג'ינג שתפעל להגביר את הרכישה של מוצרים אמריקניים כדי לצמצם את מרווח המסחר שעומד על 350 מיליארד דולר.

בריטניה, שפועלת בימים אלה לעזיבת האיחוד האירופי בשנה הבאה, שלחה מסר ברור לחברות הסיניות ולפיו היא פתוחה לעסקים. הממלכה הבריטית תשמח לחתום עם בייג'ינג על הסכם סחר חופשי לימים שלאחר הברקזיט.

לאחר פגישה שנערכה בין שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט לבין שר החוץ הסיני וואנג יי, אמר הבכיר הסיני לכתבים כי שתי המדינות הסכימו להגביר את הסחר ביניהן ואת ההשקעות ההדדיות.

האנט אמר כי וואנג הציע "לפתוח בדיונים בנוגע לאפשרות של הסכם סחר חופשי בין בריטניה לבין סין לאחר ההיפרדות מהאיחוד האירופי".

"זה משהו שאנחנו מקבלים בברכה, ואמרנו שנמשיך לבדוק את הנושא", אמר האנט ולא הוסיף פרטים. וואנג לא אמר דבר על הסכם הסחר החופשי, אך ציין כי שתי המדינות "הסכימו להרחיב את הסחר ואת ההשקעות ההדדיות".

בינתיים, כל עוד בריטניה בתוך האיחוד האירופי, היא לא יכולה לקיים שיחות רשמיות עם סין על הסכם סחר עתידי. לשיחות כאלה, על פי רוב, לוקח שנים רבות להבשיל להסכם חתום.

שר החוץ הסיני התייחס בדבריו גם לסכסוך הסחר עם ארצות הברית ואמר כי על שתי המדינות לפתור את ענייניהן תחת מטריית ארגון הסחר העולמי, ולא על ידי שינוי חקיקה אמריקנית.

הוא הוסיף כי "דלתה של סין תמיד פתוחה לדיונים ולמשא ומתן, אך דיונים חייבים להיות מבוססים על שיוויון, כבוד הדדי וחוקים. כל איום או לחץ חד צדדי רק יביא לתוצאה ההפוכה".


YOU MIGHT ALSO LIKE