6 נשים מאשימות את מנכ"ל CBS לס מונבס בהטרדה מינית
מגזין "ניו יורקר" פרסם תחקיר בו עדויות של המוטרדות משנות ה-80 ועד שנות ה-2000. השחקנית איליאנה דגלאס טענה כי פוטרה לאחר שהוטרדה. מונבס: "עשיתי טעויות". CBS: "נבדוק את הטענות"

השבועון "ניו יורקר" מפרסם תחקיר של העיתונאי רונאן פארו, במסגרתו טוענות שש נשים כי אחד האנשים החזקים בתקשורת העולמית, מנכ"ל רשת CBS לס מונבס, הטריד אותן מינית. המקרים עליהם מדובר לכאורה התרחשו בין שנות ה-80 לשנות האלפיים המאוחרות. באחד המקרים טוענת השחקנית איליאנה דגלאס כי הותקפה על ידי מונבס ואף פוטרה מתכנית ברשת זמן קצר אחרי שדחתה אותו. מונבס עצמו מסר כי חלק מהמקרים אירעו לפני זמן רב וכי מעולם לא השתמש בכוחו ובמעמדו לרעה, אך הודה כי ייתכן ש"עשה טעויות".


מונבס והארווי וינשטיין. עובדים בחברה טענו כי התנהגותו חלחלה כלפי מטה. צילום: רויטרס


ארבע מהנשים סיפרו כי מונבס (68) ניסה לנשק אותן בכפייה או לגעת בהן בזמן פגישות עסקיות. שתיים סיפרו שהוא איים עליהן פיזית ואיים לפגוע בקריירה שלהן. כל הנשים שהעידו טענו כי לאחר שדחו את מונבס, יחסו אליהן הפך לעוין והקריירה שלהן נפגעה כתוצאה מכך. יש לציין כי מונבס, ששכרו עומד על כ-70 מיליון דולר בשנה, הוא אחד המנהלים הבכירים והוותיקים בתקשורת האמריקאית. 


מונבס. שכר של כ-70 מיליון דולר בשנה. צילום: רויטרס


השחקנית איליאנה דגלאס סיפרה כי נפגשה עם מונבס על מנת לשוחח על תסריט. לטענתה, הוא עצר את השיחה וביקש לנשק אותה. לאחר שניסתה להחליף נושא, מונבס תפס אותה בידיה, הצמיד אותה לספה ונשיק אותה בכוח. "מה שקרה לי היה תקיפה מינית. אחריה פוטרתי", סיפרה דגלאס.  "הוא התחמק ממני במשך עשורים", סיפרה התסריטאית ג'נט ג'ונס. המפיקה כריסטין פיטרס סיפרה כי בפגישה עם מונבס הוא התיישב קרוב אליה והחמיא לה. לאחר מכן הוא העביר את ידו מתחת לחצאית שלבשה לאורך הירך שלה ואף נגע בתחתוניה.


איליאנה דגלאס. טוענת כי מונבס הצמיד אותה לספה וניסה לנשק אותה בכוח. צילום ארכיון


30 עובדים ועובדים לשעבר ברשת CBS סיפרו לפארו כי התנהלותו של מונבס חלחלה למטה. בכתבה נטען כי בתקופת כהונתו של מונבס, ערוץ החדשות קידם גברים שהואשמו בהתנהגות שאינה הולמת ואף שילם "דמי שתיקה" לנשים שהתלוננו על כך. יש לציין כי עוד לפני פרסום התחקיר ב"ניו יורקר", הודיע דירקטוריון CBS שיחקור את ההאשמות כלפי מונבס. אף שההודעה לא נקבה ספציפית בשמו של המנכ"ל, נכתב בה כי החקירה "כוללת האשמות שדווח עליהן באחרונה ומתייחסות לעשורים האחרונים". 


צ'רלי רוז. המגיש והמנחה הוותיק פוטר לאחר ששמונה נשים התלוננו עליו. צילום: רויטרס


כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שרשת CBS עוברת טלטלה שכזו בתקופה האחרונה. רק בשנה שעברה פוטר אחד מכוכביה, צ'רלי רוז, שהגיש בתכנית הבוקר של הרשת ובתכנית התחקירים היוקרתית "60 דקות", לאחר ששמונה נשים העידו כי הטריד אותן מינית.

YOU MIGHT ALSO LIKE