גאולוגים מזהירים: רעידת אדמה עצומה תכה במערב ארה"ב
בשבועות האחרונים נרשמו 11 רעידות קטנות, כולן מלוח חואן דה פוקה. הסקר הגאולוגי של המדינה מזהיר כי לוח זה נע כאינץ' וחצי בכל שנה, ובסופו של יום הוא ינוע מתחת ללוח הפסיפי, הגדול בעולם. כאשר זה יקרה, מומחים מסבירים כי רעש בעל עוצמה של 9 בסולם ריכטר יכה מקליפורניה בדרום ועד קנדה בצפון

בשבועות האחרונים מורגשים מספר רב של רעידות אדמה במערב ארה"ב, הנעים בין 2.8 ל-5.6 בסולם הריכטר. כעת עולה חשש כי מדובר ברעשי אדמה מקדימים לרעידת אדמה עצומה, הידועה בקרב גיאולוגים כ-"The Big One". הסקר הגאולוגי של ארה"ב פרסם לאחרונה מפה ובה המיקומים של 11 רעידות האדמה הללו.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


מומחים מסבירים כי כל רעשי האדמה הגיעו מאותו לוח טקטוני ששמו לוח חואן דה פוקה, והוא נמצא כ-6 מייל מתחת לפני האדמה. מדובר בלוח קטן יחסית שנחשב לפעיל כאשר בכל שנה נרשמת תזוזה של 1.6 אינץ'. עד כה, הסקר הגאולוגי לא פרסם אזהרות ספציפיות בעקבות הרעידות הקטנות, וזאת מכיוון שמדובר בתופעה שכיחה.

החשש הגדול ביותר של הגאולוגים הוא העובדה שהלוח לא נע בצורה חלקה, אלא בתנועה שתוארה כ"דביקה", דבר שמפעיל לחץ עצום עליו. תזוזה זו יוצרת מצב שבו רעידת אדמה בעוצמה של 9.0 בסולם ריכטר עלולה להתרחש באזור, אך הגאולוגים מסבירים כי הסבירות היא שרעש כזה יכה פעם ב-550 שנים.


הנזק למרכז רפואי בלוס אנג'לס בעקבות רעידמת האדמה 1994 (צילום: וויקיקומונס)


גאולוגים מסבירים כי הסיבה לדאגה תהיה כאשר לוח חואן דה פוקה ינוע מתחת ללוח הפסיפי העצום, הנחשב לגדול והכבד ביותר בכדור הארץ. כאשר דבר זה יקרה, הציפייה היא שרעידת אדמה מהחזקות שידע האנושות תכה בכל האזור המערבי של צפון אמריקה, וזאת מכיוון שהלוח נע מדרום קליפורניה ועד לקנדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE