התובע המיוחד רוברט מולר צפוי לחקור האם הנשיא טראמפ שיבש חקירה בציוציו לגבי יחסיו עם רוסיה
על פי דיווח בניו יורק טיימס, מולר יבחן את ציוצי טראמפ בהם התייחס לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות כ"ציד מכשפות". בין היתר ייבדקו ציוציו נגד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. פרקליטי טראמפ טענו כי כל צעדיו היו במסגרת סמכויותיו כנשיא, אך באופן פרטי הביעו חשש שמולר יחבר כמה מקרים לכדי תיק שיבוש חקירה

עיתון "הניו יורק טיימס" מדווח כי התובע המיוחד רוברט מולר צפוי לחקור האם ציוציו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בהם התייחס לחקירת המעורבות הרוסית לכאורה בבחירות לנשיאות ב-2016, מהווים שיבוש חקירה.


טראמפ ומולר. החוקר יבדוק אם הנשיא הפעיל לחץ על מערכת אכיפת החוק. צילומים: Tom Williams/CQ Roll Call, Evan Vucci, AP


טראמפ, שמרבה לצייץ בטוויטר, מקדיש חלק לא מבוטל מציוציו להתייחסות לחקירה, אותה כינה "ציד מכשפות". בנוסף, מולר יבחן ציוצים בהם התבטא הנשיא נגד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי ונגד שר המשפטים ג'ף סשנס, במטרה ללחוץ על מערכת אכיפת החוק, לאיים על עדים ולהוביל לסיום החקירה.


עוד דווח כי מולר מעוניין לחקור אישית את טראמפ בנושא, כחלק מחקירה רחבה יותר הקשורה לשיבוש אפשרי של ההליכים. בהקשר זה, עלו גם השיחות שניהל הנשיא עם קומי בהן ביקש ממנו "לעזוב" את חקירת מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, שיחותיו שם סנשס ועוד.


קומי וטראמפ. הנשיא ביקש מראש הבולשת "לעזוב" את חקירת פלין. צילום: POOl


פרקליטי הנשיא מסרו בתגובה כי אף אחת מהפעולות הללו אינה מהווה שיבוש חקירה. לטענתם, כל פעולותיו של טראמפ, כולל פיטורי קומי, היו במסגרת סמכויותיו כנשיא. למרות זאת, באופן פרטי הביעו כמה מהם חשש מכך שמולר יצרף את המקרים זה לזה ויבנה נגד הנשיא תיק בחשד לשיבוש החקירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE