המגרש שלו: כוכב הקריקט בדרך לראשות ממשלת פקיסטן
מפלגתו של אמראן חאן, שהוביל את פקיסטן לאליפות העולם בקריקט ב-1992, היא הגדולה ביותר בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט. מנהיג האופוזיציה, אחיו של ראש הממשלה הכלוא נוואז שריף, טוען לזיופים
התקשורת בפקיסטן הודיעה על ניצחונה של מפלגת PTI, מפלגתו של כוכב הקריקט לשעבר אמראן חאן, בבחירות לבית התחתון בפרלמנט במדינה. מפלגתו של חאן צפויה לזכות ב-116 מושבים מתוך 272 שעמדו לבחירה. 70 מושבים נוספים משוריינים לנשים (60) ולמיעוטים (10). יש צורך ברוב של 137 מושבים כדי להקים ממשלה, ולכן צפויה מפלגתו של חאן להקים קואליציה.


נאום הניצחון של חאן. התחייב ללחום בשחיתות ולדאוג לתעסוקה. צילום: רויטרס


בנאום ניצחון שנשא מביתו שבאסלאמבאד הודה חאן לתומכיו ו"לכל אזרחי פקיסטן. התפללו עבורי שאללה ייתן לי את הכוח לקיים את הבטחותיי כלפיכם". את מפלגתו הקים ב-1996 כמפלגה אנטי ממסדית, שלוחמת בשחיתות הרבה במדינה.


המפסיד בבחירות הוא שאבאז שריף, אחיו של נוואז שריף, ראש הממשלה שנכלא באשמת שחיתות. מפלגתו, PML-N צפויה לזכות ב-62 מושבים. שריף טען כי הבחירות זויפו ולא קיבל את ניצחונו של חאן. עדיין לא ברור כיצד יגיבו מתנגדיו של חאן לבחירתו, במדינה המוסלמית השנייה בגודלה בעולם, שברשותה נשק גרעיני.


תומכי חאן חוגגים ניצחון. נבחר בזכות קולות הצעירים. צילום: רויטרס


ב-1992 הוביל חאן, שהיה קפטן, את נבחרת פקיסטן לאליפות העולם בקריקט והוא נחשב לאגדה בארצו. חאן בילה חלק ניכר מחייו באנגליה ולמד באוניברסיטת העילית אוקספורד. הוא גם היה מוכר כבליין ואיש חיי לילה בלונדון.


במצעו, התחייב חאן להקים "מדינת רווחה אסלאמית" ולדאוג לתעסוקה, להילחם בשחיתות ולשפר את יחסי החוץ של פקיסטן. חאן, שנבחר בזכות קולות הצעירים במדינה, נתפס כאנטי אמריקאי והביע התנגדות לתקיפות מל"טים שביצעה ארה"ב בשטח פקיסטן.


חאן זוכה באליפות העולם ב-1992. נחשב לאגדה בארצו. צילום: ארכיון

YOU MIGHT ALSO LIKE