מחקר חושף: כך פוגעות אובר וליפט בתנועת המכוניות בניו יורק
חרף הכניסה של חברות הנסיעות השיתופיות לשוק, מחקר מעמיק מצא כי יותר אנשים עושים שימוש בשירותים האלה במקום ללכת ברגל או להשתמש בתחבורה ציבורית, וזאת למרות שהחברות ממתגות את עצמן כחלופה לאחזקת מכונית פרטית. אם השירות לא היה קיים, 60% מהמשיבים היו מעדיפים תחבורה ציבורית



חברות רבות מציעות שירותי נסיעות משותפות, ביניהן אובר וליפט. מחקר חדש חושף כי שירותים אלה גרמו להחמרה בפקקי התנועה בניו יורק, וזאת בעקבות העובדה כי אנשים מעדיפים לעשות שימוש בשירותים האלה על פני הליכה או שימוש בתחבורה ציבורית. בין השנים 2013 ו-2017, הנסיעות השיתופיות היו אחראיות על תוספת של כ-975 מיליון מייל של נסיעות בתוך התפוח הגדול.


פקקי התנועה בניו יורק, הפתרון לא נראה באופק (צילום: Shutterstock)


גם צורות נסיעה "ירוקות" יותר, כמו UberPool, אינן תורמות לעניין: "שירותי הנסיעות מובילים את הנוסעים מתעבורה יעילה כמו תחבורה ציבורית אל מכוניות פרטיות שאינן תורמות לפקקי התנועה בעיר", אמר ברוס שאלר, מומחה לתעבורה. המחקר החדש מצא כי נסיעות "רגילות" של אובר וליפט מוסיפות 2.8 מייל על כל מייל של נסיעה פרטית. כאשר נבדקו שירותים כמו UberPool, המחקר מצא כי נתון זה עומד על 2.6 מייל, ירידה מזערית ולא משמעותית. הסיבה לכך היא שהנהגים של שירותים אלה צריכים לנסוע בעיר בין הנסיעות, ולעיתים הם נאלצים לנסוע למרחקים גדולים כדי להגיע ליעד של נוסע בודד.


נסיעה שיתופית של אובר, בניו יורק (צילום: Shutterstock)


למרות העובדה ששירותים אלה ממותגים כחלופה לשימוש במכונית פרטית, המחקר מצא כי 60% מהאנשים היו עושים שימוש בתחבורה ציבורית, הליכה רגלית או רכיבה על אופניים אם לא הייתה להם האפשרות להזמין אובר או ליפט. אך שתי החברות הללו מתנגדות למסקנות של המחקר: "רק בשנה שעברה, רבע מיליון משתמשי ליפט ויתרו על שימוש במכונית האישית בזכות החלופה האפשרית", אמרה דוברת החברה. אובר מצדה טוענת שחסכה מעל 315 מיליון מייל של נסיעות בשנה האחרונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE