אובר וליפט חוששות? ג'נרל מוטורס משיקה שירות נסיעות שיתופיות
יצרנית המכוניות האמריקאית החליטה לקרוא תיגר על החברות הוותיקות בתחום, וכבר עתה ניתן לעשות שימוש בשירות החדש, שזכה לשם "Peer Cars". לא כל דגמי החברה יכולים להשתתף, אך בחברה מבטיחים כי מדובר בבשורה בעבור הנהגים: "כאשר מכונית לא נוסעת, מדובר בנכס מבוזבז", אמרה סמנכ"לית החברה

יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס (GM) הודיעה היום (ג') על השקת שירות חדש של נסיעות שיתופיות, במסגרתו בעלי מכוניות החברה (שברולט, בואיק, GMC, קדילאק) יוכלו להשכיר את כלי הרכב לטובת נהגים המחפשים פתרון לטווח קצר. מומחים בתעשיית הנסיעות השיתופיות מכנים את התוכנית כ-"Airbnb" למכוניות.


חברת ג'נרל מוטורס (צילום: Shutterstock)


למרות הכינוי המחייב, החברה הציגה את התוכנית תחת השם "Peer Cars" ("מכוניות לעמיתים"). כבר עתה השירות זמין במספר מצומצם של ערים, ביניהן שיקגו, דטרויט ואן-ארבור (מישיגן). "המכונית היא אחת מהחפצים היקרים ביותר שנמצאים בבעלותו של האדם הממוצע. כאשר היא יושבת ולא נוסעת, מדובר בנכס מבוזבז", אמרה ג'וליה סטיין, סמנכ"לית החברה.


אפליקציית "מייבן" (צילום: Shutterstock)


לא כל מכוניות החברה יכולות להשתתף בתוכנית החדשה. רק דגמים משנת 2015 ואילך יכולים לקחת חלק, ו-GM דואגת לביטוח ומוודא שהמכונית נמצאת במצב מכני טוב. נוסעים המבקשים לעשות שימוש בתוכנית יכולים להשתמש באפליקצייה "Maven", פלטפורמת השכרת המכוניות של החברה. בעלי המכוניות מגדירים את זמני העבודה והמחירים. בין השוכר למשכיר לא צריכה להתקיים החלפת מפתחות, שכן התוכנית חלה על מכוניות בעלות מתג הנעה ללא מפתח. יתאפשר לעשות שימוש במתג זה רק באמצעות האפליקציה, לאחר שכל תהליך ההשכרה נגמר.


YOU MIGHT ALSO LIKE