מלחמת הסחר: הבשר לא מיוצא, מיליארדי פאונד נאגרים ברחבי ארה"ב
תחקיר שנערך ב"וול סטריט ג'ורנל" חושף כי כמות עצומה של בשר, מכל הסוגים, מאוחסן ברחבי המדינה בשל חוסר היכולת למכור אותו. ובכל זאת, יש בשורה לצרכן האמריקאי: הדבר יגרום להוזלה במחיר; יצרנית המזון טייסות פודס רשמה ירידה במנייה בעקבות פרסום התחקיר

יותר מ-2.5 מיליארד פאונד של בשר נאגרים במחסנים ברחבי ארה"ב, וזאת כתוצאה מהאטה בקצב המכירות בשוק הבילנאומי. הממשל הפדרלי צפוי לפרסם בימים הקרובים את המספר המדויק, אך תחקיר שערך העיתון וול סטריט ג'ורנל הוביל אותם לפרסום המספר הגבוה. עוד דווח כי חרף העובדה כי לא נרשמה ירידה בביקוש לבשר בתוך ארה"ב, נרשמה ירידה גדולה בשנים האחרונות בייצור של מוצרי בשר, חזיר, עוף והודו. דבר זה הוביל לכך שהשוק מסתמך על מוצרים מיובאים, אך אלו נמנים ברשימת המוצרים שנפגעו ממלחמת הסחר שמנהלת ארה"ב מול סין, קנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי.


מוצרי בשר בסופרמרקטים, יוזלו בקרוב? (צילום: Shutterstock)


הבשורה החיובית הבודדת מכל הסיפור היא הירידה הצפויה במחירי הבשר בעבור הצרכן. על פי התחקיר, תושבים רבים ירגישו את הורדת המחירים כאשר הם רוכשים מוצרי בשר בסופרמרקטים. גם מסעדות יהנו מהמחיר המופחת, אך הדבר יתורגם לחסכון כספי בעבור הלקוחות רק אם אותן מסעדות יחליטו להוזיל את מוצריהן.

כזכור, מקסיקו וסין הן שתיים מהמדינות המובילות ברכישת בשר אמריקאי, אך שתיהן הטילו מכסים על יבוא של מוצרי חזיר כתגובה למכסי דומים שהטילה ממשלת ארה"ב. דווקא בתעשיית העוף האמריקאית לא נרשמה השפעה כלשהי מהמכסים, אך דבר זה קורה בעיקר בשל העובדה כי ארה"ב לא מייצאת עוף לסין. למקסיקו היא דווקא כן מייצאת עוף, אך זו ממשיכה לרכוש את הבשר.

עם זאת, יש חברות שכן סובלות מהמכסים. יצרנית המזון טייסון פודס ספגה ירידה במניות משעות הבוקר, ככל הנראה בשל פרסום התחקיר. "חרף המכסים, אנחנו עדיין מייצאים מוצרי חזיר. נראה כי הסיבה העיקרית שהובילה למלאי הבשר הגדולים היא תפוקת הייצור הגובהה והעלייה במוצרים המיוצאים", אמר גארי מיקלסון, דובר החברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE