פורד מבצעת ריקול: 550 אלף מכוניות יורדו מהכבישים, ביניהם דגמי האסקייפ והפיוז'ן
יצרנית המכוניות הודיעה על הריקול השבוע לאחר שגילתה תקלה חמורה בתיבת ההילוכים. באם לא תטופל, המכונית עשויה להדרדר גם במצב של "פארקינג"; תיקון התקלה יבוצע בחינם, החברה מפצירה בנהגים לעשות שימוש בבלם היד בכל פעם שיוצאים מכלי הרכב

יצרנית המכוניות האמריקית פורד הודיעה אתמול (ד') כי היא נאלצת לבצע ריקול של כ-550 אלף מכוניות וג'יפים ברחבי צפון אמריקה, וזאת לאחר שהתגלתה תקלה רצינית בתיבת ההילוכים.


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


הריקול תקף לדגמי פיוז'ן (Fusion) בין השנים 2013-2016 ובדגמי אקסייפ (Escape) מהשנים 2013-2014. מתוך 550 אלף המכוניות שבהן ישנה התקלה, כ-504 אלף נמכרו בארה"ב וכל השאר בקנדה ומקסיקו. על פי החברה, התקלה גורמת למצב שהבלם ללא ננעל בעת החנייה, גם כאשר תיבת ההילוכים נמצאת במצב של חנייה (Parking). במקרה כזה, המכונית עלולה להדרדר באם היא נמצאת על שיפוע. עוד נמסר כי אין חיווי כלשהו לתקלה, כך שקשה מאוד להבחין בה. עם זאת, לא דווח על תאונות או נפגעים כתוצאה ממנה.


פורד פיוז'ן, אחד הדגמים שעוברים ריקול (צילום: Shutterstock)


לפי נהלי הריקול, סוכנויות של פורד יתקנו את התקלה ללא תשלום. החברה מפצירה בנהגים של אותם דגמים לבצע את התיקון מהר ככל הניתן. לעת עתה מומלץ לעשות שימוש בבלם החנייה ("הנדברקס").

YOU MIGHT ALSO LIKE