טראמפ: הפסגה עם פוטין היתה הצלחה גדולה - חוץ מאשר אצל אויבת העם, התקשורת
שלושה שבועות לאחר שחמישה עיתונאים נטבחו במתקפת ירי על חדר המערכת שלהם, שוב מכנה נשיא ארצות הברית את התקשורת "אויבת העם האמיתית" וטוען כי הוא כבר מצפה ברצון לפגישה נוספת עם פוטין. זהו שלב נוסף ב-48 שעות של זגזוג חריגות אפילו יחסית לממשל הנוכחי

הנשיא טראמפ אמר היום (חמישי) כי הוא "מצפה ברצון" לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוב, כדי "להתחיל ליישם" נושאים בהם דנו בפגישת הפסגה שלהם מוקדם יותר השבוע. טראמפ, שהצית משבר פוליטי רציני בסירובו לקבל שרוסיה התערבה בבחירות שוב כינה את התקשורת "אויבת העם האמיתית" והאשים אותה כי עיוותה את האמת לגבי הפגישה, וכי היא משתוקקת לעימות בין ארה"ב לרוסיה.


עם מתנה מהדוד ולאד (צילום: CNN)



בסדרה של ציוצי בוקר טען הנשיא כי "הפסגה עם רוסיה היתה הצלחה גדולה, חוץ מאשר אצל אויבת העם האמיתית, תקשורת הפייק ניוז" וכי "אני מצפה ברצון לפגישתנו השנייה כדי שנוכל להתחיל ליישם כמה מן הדברים הרבים שדיברנו עליהם, כולל עצירת טרור, ביטחון לישראל, הפצת נשק גרעיני, מתקפות סייבר, סחר, אוקראינה, שלום במזרח התיכון, צפון קוריאה ועוד".

"ישנן תשובות רבות, חלקן קלות וחלקן קשות, לבעיות האלה... אבל כולן ניתנות לפתרון!" צייץ הנשיא. פוטין אותת בעקבות הפסגה כי הוא ונשיא ארה"ב הגיעו למספר הסכמות, אולם לא טראמפ ולא הבית הלבן אישרו כל הסכם קונקרטי בכל נושא שהוא בין הצדדים.

ציוציו של טראמפ באים בעת שהוא "מזגזג" בין ניסיון להרגיע סערה פוליטית בשל דבריו לאחר הפסגה בהלסינקי - סירובו לתמוך בהערכת קהילת המודיעין האמריקאית כי רוסיה היא זו שעמדה מאחורי ההתערבות בבחירות 2016, והחלטתו במקום זאת להדגיש את הכחשתו של פוטין כי כך הדבר - ובין אי-רצון מובנה לסגת או להתנצל לעולם.

למחרת אותה מסיבת עיתונאים לא-מוצלחת, טען טראמפ ששגה בדיבורו, אולם ניצל את הזמן בעיקר להדגיש שוב ש"לא היה שיתוף פעולה" בין הקמפיין שלו לקרמלין, וכי הפריצה למחשבים וההתערבות בבחירות "יכלו להיות מישהו אחר. יש שם הרבה אנשים בחוץ".


ממתיקים סוד (צילום: CNN)



בראיון לרשת CBS אמר טראמפ כי פוטין אחראי למאמץ להטות את הבחירות, אולם רק בגלל שהוא "בראש המדינה". מעין אחריות מיניסטריאלית. אולם הניו יורק טיימס דיווח הבוקר כי מנהל המודיעין הלאומי לשעבר ג'יימס קלאפר אישר שטראמפ תודרך בחומרי מודיעין אמריקאיים המראים כי פוטין הורה אישית על המערכה להשפיע על בחירות 2016.

לאחר פגישת קבינט הצית טראמפ את המחלוקת שוב כשהשיב "לא" לעיתונאי ששאל אם רוסיה עדיין מנסה לפגוע בארה"ב. בכך סתר ישירות את מנהל המודיעין הלאומי דן קואטס, איש שהוא עצמו מינה, אשר רק לאחרונה הדגיש כי "האורות האדומים מהבהבים" בכל הנוגע למתקפות סייבר זרות על ארה"ב, וכי רוסיה היא התוקפנית ביותר בהפרש ניכר. לאחר מכן טענה דובר הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס כי טראמפ אמר "לא" במובן של "לא אענה לשאלות נוספות".

YOU MIGHT ALSO LIKE